صفحه اصلی / اخبار ورزشی / یامال، جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
یامال

یامال، جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا

مهاجم بارسلونا پس از گلزنی مقابل گرانادا به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد.

 در آخرین بازی هفته نهم لالیگا، بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی، در خانه گرانادا به تساوی دو بر دو رسید. لامینه یامال یکی از گل‌های تیمش را در این دیدار به ثمر رساند. این مهاجم جوان در حالی که ۱۶ سال  و ۸۷ روز داشت توانست رکورد فابریس اولینگا را که سال ۲۰۲۱ ثبت کرده بود بشکند.

ایکر مونیان، آنسو فاتی و شیسکو نادال در کنار فابریس اولینگا و لامینه یامال فوتبالیست‌هایی‌اند که قبل از تولد ۱۷سالگی در لالیگا گلزنی کردند.

گل یامال در زمان حساسی از بازی برای تیم بارسلونا به ثمر رسید؛ چرا که آنها در دیداری خارج از خانه مقابل گرانادا با دو گل عقب افتاده بودند و یامال توانست آنها را به بازی برگرداند. شوت ژوآئو فلیکس در آستانه ورود به دروازه تغییر جهت یافت و جلوی پای این نوجوان افتاد و او به‌راحتی توپ را وارد دروازه کرد. یامال که در این لحظه غافلگیر نشده بود، به‌سرعت توپ را برداشت و با هم‌تیمی‌هایش به سمت خط نیمه حرکت کرد و اعتنایی به این رکوردشکنی بزرگ نداشت.

لامینه یامال با وجود این شب تاریخی، در دقیقه ۷۶ از زمین خارج شد. ژاوی هرناندس ابراز امیدواری کرد درخشش این ستاره تداوم و او بتواند درخشش بیشتری در آینده داشته باشد.

پیش از این اسپانیا در انتخابی یورو ۲۰۲۴ توانست هفت بر یک گرجستان را در خانه درهم‌بکوبد. یامال، پدیده ۱۶ ساله بارسلونا، با گلزنی در این دیدار توانست به عنوان جوان‌ترین بازیکن و گلزن تاریخ کشورش دست یابد. یامال ۱۶ سال و ۵۷ روز داشت که توانست اولین گل ملی‌اش را در اولین بازی ملی‌اش به ثمر برساند. هیچ بازیکنی جوان‌تر از یامال در تمام تاریخ فوتبال اروپا موفق به گلزنی برای باشگاه یا کشورش نشده است.

دیگر اولین‌های یامال

جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی فوتبال اسپانیا

جوان‌ترین گلزن تاریخ اسپانیا

دومین بازیکن جوان تاریخ یورو

جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو

جوان‌ترین گلزن بین‌المللی تاریخ اروپا

تیم ملی فوتبال اسپانیا هفته بعد در دو دیدار در انتخابی یورو ۲۰۲۴ باید به دیدار اسکاتلند و نروژ بود و یامال یکی از بازیکنانی است که به اردوی تیم ملی لاروخا برای دو بازی پیش رو دعوت شده است.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *