صفحه اصلی / سایر رسانه ها / لباس فوتبال اورجینال
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
لباس فوتبال اورجینال

لباس فوتبال اورجینال

لباس فوتبال یکی از علاقه مندی های ورزشکاران و بصورت مشخص فوتبالیست ها می باشد. قطعا همه تمایل دارند که بهترین کیفیت از یک کیت فوتبال را داشته باشند تا علاوه بر احساس لمس فوق العاده، به افزایش عملکرد آن ها هنگام فوتبال کمک کند.

طبیعتا نسخه های اورجینال بهترین و بی مانند ترین کیت ها هستند اما با توجه به قیمت نهایی و مشکلات دسترسی  در ایران، تهیه آن ها دشوار است. حال شاید برای شما سوال باشد پس لباس های فوتبالی که در بازار به وفور موجود است و به آن ها اورجینال گفته میشود چه کیفیتی هستند؟

جواب بسیار روشن است در ایران هیچ کیفیت اصلی یا اورجینالی از کیت فوتبال وجود ندارد. تمام لباس ها کپی یا های کپی هستند که سعی شده مطابق با نسخه اصلی و گاها بسیار نزدیک به آن ها تولید شوند. با توجه به این توضیحات تنها راه دسترسی به لباس فوتبال اورجینال خرید از خارج از کشور هست که کار ساده یا روش ارزانی نیست.

اما برگردیم به لباس هایی که در ایران موجود است و کیفیت آن ها را بررسی کنیم. درسته که این کیت ها اورجینال نیستند ولی با کیفیت های متفاوتی تولید می شوند که بهترین آن ها کیت پلیری است. این ورژن از لباس فوتبال، مطابق با نسخه ای که بازیکنان در زمین می پوشند تولید شده و معمولا تا حد زیادی نزدیک به نسخه اصلی می باشد.

کیت های پلیری معمولا دارای پارچه سبک، بافت پارچه باز با قابلیت عبور هوای زیاد است تا در هنگام دویدن امکان تهویه و گردش هوا بخوبی مهیا باشد. وزن کم، لطافت پارچه و قابلیت انعطاف پذیری بالا هم از دیگر موادری هست که از یک کیت پلیری انتظار میرود. هرچقدر این موارد بهتر و بیشتر در لباس رعایت شده باشد، میتوانیم بگوییم کیفیت کار بالاتر و به نسخه اصلی نزدیک تر هست.

لباس فوتبال اورجینال

خیلی سخت است که لباسی پیدا کنید که تمام این موارد بالا را در حد عالی داشته باشد که البته به تعداد کم وجود دارد. معمولا در نسخه های کپی موجود در بازار ایران در بهترین حالت چند مورد در حد عالی کار شده و نه همه موارد.

استاندارد دقیقی برای موارد ذکر شده در بالا وجود ندارد اما بصورت حدودی وزن کیت پلیری اورجینال حدودا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم باید باشد. نسخه هایی با وزن کمتر و یا بیشتر هم وجود داشته اما وزن ایده آل همین مقدار می باشد.

در خصوص گردش هوا، قرار دادن لایه تنفسی در مکانی مشخص مثلا زیر بغل ها یا نقاط جمع شونده تعرق، مربوط به تکنولوژی سال های قبل می باشد و امروزه بافت پارچه باید در حدی باز باشد که از تمام نقاط آن امکان عبور هوا به خوبی مهیا باشد.

انعطاف پذیری پارچه باعث میشود تا انرژی کمتری از بازیکن گرفته شود و لباس مانعی برای او نمی شود. یک لباس خوب باید براحتی تا دو برابر اندازه عادی قابلیت کشش و برگشت به حالت اولیه داشته باشد تا اگر کسی لباس شما را مقداری کشید براحتی متوقف نشوید و لباس شما در این خصوص کمک کند.

نتیجه گیری:

بصورت کلی لباس های فوتبال در ایران اورجینال نیستند اما مدل هایی وجود دارد که کیفیت نزدیکی به نسخه اصلی دارند که البته خود آن ها هم ممکن است کیفیت های متفاوتی داشته باشند. با شناخت مواردی که باید یک لباس با کیفیت داشته باشد این امکان را خواهید داشت که متوجه سطح آن کیت بشوید و بدانید تا چه حد این پیراهن به نسخه اورجینال نزدیک است.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *