صفحه اصلی / سایر رسانه ها / عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در شهر های سنندج، شهرکرد، شیراز
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
عرضه نهال گردو در نهالستان (2)-min

عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در شهر های سنندج، شهرکرد، شیراز

گردو یک محصول با بازار مصرف قوی هست، این محصول در صنایع غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند خشکبار، شیرینی‌پزی و تولید روغن، علاوه بر این، گردو به عنوان یک ماده غذایی پرخاصیت با ارزش غذایی بالا هست و پرفروش بودن این میوه در بازارهای داخلی و خارجی درآمدزایی بالایی را برای کشاورزان شهر سنندج شهرکرد و شیراز به ارمغان داشته است، مخصوصاً پخش نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در این شهرها کمک زیادی به باغداران کرده تا با صرف هزینه کمتر درآمد بیشتری داشته باشند.

عرضه نهال گردو در نهالستان

تاثیر اسیدیته و ph خاک بر روی رشد و باردهی درخت گردو چیست؟

باغداران به هنگام خرید نهال گردو باید میزان اسیدیته و ph خاک را بررسی کنند، تاثیر اسیدیته خاک بر روی رشد و باردهی درخت گردو به عوامل مختلفی بستگی دارد، اسیدیته خاک، مقدار ترکیبات اسیدی و قلیایی در خاک را نشان می‌دهد، اسیدیته خاک تأثیر مثبت و منفی بر رشد و باردهی درخت گردو داشته باشد.

باید توجه داشت که گردو یک گیاه آلکلی‌مند بوده و ترجیحاً در خاک‌هایی با pH بالا می‌روید، از این رو، اسیدیته زیاد در خاک می‌تواند به رشد درخت گردو ضربه بزند. اگر خاک شما اسیدی باشد، ممکن است بتوانید با استفاده از موادی مانند کلسیم کربنات یا سختی‌دهنده دیگر، pH خاک را بالا ببرید، متخصصین کشاورزی معتقدند اسیدیته خاک بر روی جذب برخی از عناصر غذایی توسط درخت گردو می‌گذارد.

 برخی عناصر غذایی مانند فسفر و پتاسیم به طور معمول بهتر در pH خاک نزدیک به خنثی جذب می‌شوند، اگر اسیدیته خاک شما بالا باشد، ممکن است جذب این عناصر توسط درخت کاهش یافته و باعث کمبود عناصر غذایی درخت گردو شود، در این صورت، می‌توانید با استفاده از کودهایی با حاوی این عناصر غذایی، نیازهای غذایی درخت را تأمین کنید.

 حتماً قبل از خرید نهال گردو در سنندج ph خاک را بررسی کنید چون در صورت اسیدی بودن خاک، رشد ریشه در محدوده کمتری اتفاق افتاده و باعث شدیدتر شدن تأثیر خشکی و عملکرد بدتر در زمان‌های خشکی و تنش آبی می‌شود. از این رو، ترجیحاً بهتر است خاک‌هایی با pH نزدیک به خنثی برای کاشت درخت گردو انتخاب شوند.

 در صورت لزوم، می‌توان با تعدیل pH خاک و تأمین نیازهای غذایی درخت، به بهبود رشد و باردهی درخت گردو کمک کرد، معمولاً اسیدیته خاک برای رشد درخت گردو باید در محدوده ۶ تا ۷٫۵ باشد، چون در این محدوده، ریشه نهال گردو به خوبی می تواند عناصر مغذی را جذب کند.

 برای ارزیابی دقیق‌تر اسیدیته خاک بهتر است از آزمایش‌های خاکشناسی و تعیین pH خاک استفاده شود، باید توجه کنید که اسیدیته خاک تنها یکی از عوامل مهم برای رشد درخت گردو بوده و عوامل دیگری مانند رطوبت خاک، نور، دما و عناصر مغذی همچنین بر رشد و توسعه درخت گردو تأثیر دارند، با توجه به شرایط خاک و محیط زیستی خاص خود، بهتر است با متخصص کشاورزی در زمینه خرید نهال گردو و سازگاری آن با ph منطقه مشورت کنید.

عرضه نهال گردو در نهالستان

تاثیر ارتفاع زمین بر روی نهال گردو چگونه است؟

یکی از اطلاعات دیگری که باغداران شهر سنندج شهرکرد و شیراز به هنگام خرید نهال گردو در شهرکرد از نهالستان معتبر جهاد کشاورزی باید با آن توجه داشته باشند ارتفاع زمین از سطح دریا است چون ارتفاع زمین می‌تواند تأثیر مستقیم و غیر مستقیمی بر روی کاشت نهال‌های گردو می‌گذارد، برخی از تاثیرات مهم عبارتند از:

  • شرایط آب و هوایی: ارتفاع زمین تاثیر زیادی بر شرایط آب و هوایی دارد، در ارتفاعات بالا، معمولاً دما پایین‌تر بوده و زمستان‌های سردتری دارد، این شرایط ممکن است بر مقاومت نهال‌های گردو موثر باشد، همچنین بارش بیشتر و طولانی‌تر در ارتفاعات بالا مشکلات زمینه‌ای مثل رطوبت زیاد یا آب‌بندی را به دنبال دارد.
  • تأثیر آب و خاک: خصوصیات جغرافیایی همچون ارتفاع زمین تأثیر زیادی بر خاک و تامین آب خواهد داشت، در ارتفاعات بالا، خاک ممکن است فقیرتر و کمتر حاصلخیز باشد، به ویژه اگر زمین شیب‌دار باشد، در نتیجه، نهال‌های گردو با مشکلات خاک مانند محدودیت‌های غذایی یا زهکشی مواجه می‌شوند.
  • تاثیر تابش خورشید: ارتفاع زمین بر نور و تابش خورشید تاثیر خواهد گذاشت، در ارتفاعات بالا که دور از دریافت تابش مستقیم خورشید هستند، رشد نهال‌های گردو ممکن است با محدودیت روبرو شده و کند شوند.

توجه داشته باشید که تأثیر هر یک از عوامل فوق ممکن است در هر کدام از شهرهای سنندج شهرکرد و شیراز متفاوت بوده و برای خرید نهال‌ گردو در شیراز بهتر است با مشاوره گرفتن از کارشناسان نهالستان برتر نهال از شرایط کاشت در منطقه خود آشنا شوید.

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو  در شهر های بیرجند، ارومیه و تهران سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir”  می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال گردو مانند نهال گردو لارا مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

نهال گردو در نهالستان 3 min

کلام آخر

 

همونطور که آگاهی از اکوسیستم منطقه تاثیر بسزایی برای رشد و نمو درختان گردو دارد، باید بگوییم قیمت نهال گردو برای باغداران شهر سنندج، شهرکرد و شیراز نیز مهم است، باغداران معمولاً به دنبال خرید نهال گردو اقتصادی و مقرون به صرفه هستند که کیفیت بالایی داشته باشد، برای این منظور توصیه می‌کنیم به صورت مستقیم و بدون واسطه از نهالستان معتبر جهاد کشاورزی خریداری کنید.

 

تماس با پالیز نهال: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

تماس با برتر نهال:  ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *