صفحه اصلی / سایر رسانه ها / خودروهایی که در بازار روی دست صاحبشان نمی‌مانند
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
خودروهایی که در بازار روی دست صاحبشان نمی‌مانند

خودروهایی که در بازار روی دست صاحبشان نمی‌مانند

حتماً شما هم این اصطلاح را در بازار خودرو شنیده‌اید که می‌گوید خودرویی را بخرید که صاحب اول و آخرش خودتان نباشید. البته این موضوع برای کسانی که قصدشان از خرید خودرو سرمایه‌گذاری نیست، شاید چندان اهمیت نداشته باشد. اما بازار امروز و افزایش قیمت خودرو باعث شده که بسیاری از خریداران برای حفظ سرمایه خود اقدام به خرید خودرو کنند. به همین دلیل برای این دسته از افراد بسیار مهم است که فرایند فروش ماشین خیلی طولانی و خسته‌کننده نباشد. به‌این‌ترتیب می‌توانند با خرید و فروش به‌موقع ارزش سرمایه خود را حفظ کرده و حتی آن را افزایش دهند. اما کدام خودروها در بازار امروز هستند که می‌توانند چنین شرایطی را برای صاحب خود به وجود آورند؟ با ادامه این مقاله از همراه مکانیک همراه شوید تا بهترین گزینه‌های روی میز از قیمت‌های مختلف را به شما معرفی کنیم.

رنو ساندرو

رنو ساندرو یکی دیگر از خودروهای فرانسوی موفق در بازار ایران است که از سال ۱۳۹۴ توسط شرکت پارس خودرو به ایران آمد. هرچند فضای داخلی این خودرو نسبت به رقبای چینی و کره‌ای آن اصلاً جذاب نیست و تقریبا هیچ تفاوتی با تندر ۹۰ ندارد، اما بازهم توانسته جای خود را در میان خریداران ایرانی باز کرده و فروش خوبی را تجربه کند. حتی امکانات رفاهی محدود آن نیز نتوانسته رنو ساندرو را از چشم خریداران ایرانی بیندازد و نام این خودرو به‌عنوان یکی از پرقدرت‌ترین‌ها در هنگام فروش ماشین ثبت‌شده است.

هرچند رنو ساندرو در نمای جلویی دید خوبی را برای راننده ایجاد می‌کند، اما متأسفانه دید عقب به‌اندازه کافی خوب نیست. درنتیجه راننده چاره‌ای جز استفاده از سنسور پارک یا دوربین دید عقب ندارد. به‌علاوه صندلی‌های آن برای سفرهای طولانی چندان راحت نیستند. اما برای سفرهای کوتاه‌مدت مشکلی ایجاد نمی‌کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت که رنو ساندرو با گیربکس دستی شتاب بیشتر و مصرف سوخت پایین‌تری دارد. بااین‌حال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که گیربکس اتوماتیک را به خاطر راحتی آن انتخاب کنند. اما این دسته از افراد باید بدانند که اگر به دنبال یک رانندگی نسبتاً پرسرعت و پرهیجان هستند، گیربکس اتوماتیک به‌ویژه در تیپ ترونیک به‌هیچ‌وجه همراه خوبی نخواهد بود.

چانگان CS35

چانگان CS35

این شاسی بلند چینی برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ وارد ایران شد، ولی با قیمتی بالاتر نسبت به سایر رقبایش در ایران به فروش رسید. همچنین در آغاز ورود وضعیت چندان خوبی از نظر تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش نداشت که موجب نارضایتی خریداران شده بود.

اما بعد از مدتی در سال ۱۳۹۵ این اشکالات تا حدودی برطرف شد و همچنین میزان امکانات رفاهی آن هم با بهبود خوبی روبرو شد، به طوری که توانست توجهات را به سمت خود جلب کند. برخی از این امکانات رفاهی شامل تنظیم دستی ۶ جهته صندلی راننده، کروز کنترل، سانروف و سیستم صوتی قوی همراه با ۶ عدد بلندگو است.

چانگان CS35 سعی کرده در طراحی ظاهری و شرایط فنی نیز در وضعیت مناسبی قرار بگیرد و در این زمینه موفقیت هایی نیز کسب کرده است؛ اما با این وجود هنوز هم اشکالاتی در این شاسی بلند چینی وجود دارد که موجب شده خریداران ایرانی به سمت سایر رقبای این شاسی بلند سوق پیدا کنند.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

شرکت هیوندای کره جنوبی در راستای گسترش حضور خود در بازار و با توجه به علاقه مردم جهان به خودروهای شاسی بلند در پی طراحی و تولید یک کراس اور متمایز بود. نتیجه این تلاش در سال ۲۰۱۳ تولد سانتافه می‌باشد. خودرویی که توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند و بعد از ورود به ایران پرفروش‌ترین خودروی وارداتی ایران شد. البته علت این توجه به خرید بالای سانتافه در ایران سواری نرم و امکانات مناسب این کراس کره‌ای می‌باشد.

همچنین شرکت هیوندای سعی کرده تا کیفیت ساخت خوبی را رعایت کنند و البته موفق عمل کرده است. از مزایای قابل توجه سانتافه می‌توان به بازار پررونق فروش خودرو دست دوم این کراس اشاره کرد. به عبارتی با توجه به امکانات و شرایط و عملکرد فنی خوبی که سانتافه دارد، در فروش خودرو دست دوم آن خیلی سریع و موفق عمل خواهید کرد. موتور این خودرو چهار سیلندری قدرتی معادل ۱۸۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۴۵ نیوتن متر تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. اما از نقاط ضعف آن دید محدود عقب و استفاده بسیار زیاد پلاستیک در ساخت قطعات کابین خودرو می‌باشد.

سخن پایانی

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که ۷۲% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند. همراه مکانیک با سابقه ۷ ساله در خرید و فروش خودرو می‌تواند انتخاب خوبی باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به نمایشگاه خرید و فروش خودرو همراه مکانیک مراجعه کنید.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *