صفحه اصلی / اخبار ورزشی / بهترین فصل فوتبالی مهدی “آقای گل” در ۳۰ سالگی
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
مهدی طارمی

بهترین فصل فوتبالی مهدی “آقای گل” در ۳۰ سالگی

پوکر مهدی طارمی در دیدار برابر فامالیسائو باعث شد تا طارمی بهترین عملکرد خود در دوران فوتبالش را در یک فصل ثبت کند.

 پورتو شنبه شب در چارچوب هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال در دیداری خارج از خانه به مصاف فامالیسائو رفت که این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر ۲ پورتو به پایان رسید.

مهدی طارمی در این دیدار پورتو را با گل‌زنی در دقایق ۷ (پنالتی) و ۱۰ پیش انداخت اما در ادامه جیمی در قیقه ۳۳ و کلومباتو در دقیقه ۴۴ (پنالتی) بازی را به تساوی کشاندند. با این حال موتور گل‌زنی طارمی در نیمه دوم دوباره روشن شد و با گل‌هایش در دقیقه ۶۷ (پنالتی) و ۷۵ (پنالتی) پیروزی را برای پورتو به ارمغان آورد.

طارمی که پیش از این با ۱۷ گل در رده دوم جدول گل‌زنان لیگ برتر پرتغال قرار داشت، ۲۱ گله شد تا با سه گل فاصله نسبت به گونچالو راموس، مهاجم بنفیکا در صدر جدول گل‌زنان بایستد و تا حد زیادی آقای گلی‌اش در لیگ برتر پرتغال را قطعی کند. طارمی در دیدار مقابل فامالیسائو ۹۰ دقیقه بازی کرد و در این دقیقه جای خودش را به ورون داد. او همچنین یک کارت زرد از داور بازی دریافت کرد.

بهترین فصل طارمی در لیگ

مهدی طارمی با زدن چهار گل در این دیدار شمار گل‌های خود را در این فصل لیگ پرتغال به ۲۱ گل رساند. این بهترین عملکرد بازیکن ایرانی در یک فصل در لیگ پرتغال و کل دوران فوتبال او است. همچنین این چهار گل باعث شد تا شمار گل‌های این بازیکن ایرانی در ۴۹ بازی در این فصل به عدد خیره کننده ۳۰ گل برسد که باز هم بهترین عملکرد ستاره ایرانی است.

او در اولین فصل حضورش در پرتغال، ۲۱ گل در تمام مسابقات به ثمر رساند و به عنوان بهترین گلزن لیگ معرفی شد. طارمی در نهایت با کمتر از ۵ میلیون یورو به پورتو پیوست و روز به روز در این تیم به درخشش خود ادامه داده است. او فصل گذشته با ۲۶ گل در ۴۸ بازی بهترین عملکرد باشگاهی خود را داشت ولی در فصل جاری توانست آمار خود را بهبود ببخشد. او از زمان حضورش در پورتو در هیچ فصلی کمتر از ۲۰ گل نزده است.

پورتو و مهدی طارمی شرایط سختی برای قهرمانی در لیگ دارند ولی می‌توانند امسال را با یک قهرمانی به پایان ببرند. تیم طارمی باید هفته بعد در فینال جام حذفی فوتبال برابر براگا قرار گیرد و طارمی فرصت کسب یک جام دیگر را با تیمش خواهد داشت.

این بازیکن ایرانی که در این فصل ۲۱ گل به ثمر رسانده و هفت پاس گل داده است، در تیررس بسیاری از باشگاه‌های اروپایی قرار گرفته است. علاوه بر منچستریونایتد و تاتنهام، پاری‌سن‌ژرمن، نانت و لیل تصمیم گرفته‌اند در بازی پورتو برابر فامالیسائو نمایندگانی را برای ارزیابی این بازیکن ایرانی به پرتغال بفرستن و با توجه به درخشش طارمی در این دیدار، احتمال رفتن بازیکن ایرانی در تابستان جدی به نظر می‌رسد.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *