صفحه اصلی / سایر رسانه ها / آشنایی با تاریخچه جذاب فوتسال
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
تاریخچه جذاب فوتسال

آشنایی با تاریخچه جذاب فوتسال

فوتسال یکی از بازی هایی است که درون سالن انجام می شود اندازه زمین بازی فوتسال به اندازه زمین بسکتبال می باشد. فوتسال یک واژه بین المللی می‌باشد و از زبان اسپانیایی نشات گرفته شده است.

این بازی برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در کشور اروگوئه انجام گردید و به سرعت در سال‌های بعدی توسط آمریکا، برزیل و سایر کشورها محبوبیت چندانی پیدا کرد. فوتسال ایران تا به حال چندین بار به جام جهانی راه یافته است.

 

فرق فوتبال و فوتسال چیست؟

اندازه زمین فوتسال ۲۰×۴۰متر می باشد اما اندازه زمین فوتبال ۶۴×۱۰۰ متر است. در فوتسال تعداد تعویض ها محدودیتی ندارند و به اصطلاح پروازی هستند اما در فوتبال تعداد تعویض ها حداکثر سه نفر برای هر تیم می باشد.

تعداد داوران در فوتسال یک داور اصلی،یک کمک داور، یک منشی و یک وقت نگهدار است ولی در فوتبال تعداد داوران عبارتند از یک داور اصلی، دو کمک داور و یک داور چهارم، زمان بازی در فوتبال دو نیمه ۴۵ دقیقه ای و تایم استراحت بین هر نیمه یک ربع می باشد.

در فوتسال زمان بازی دو نیمه ۲۰ دقیقه ای و تایم استراحت در آن در هر نیمه یک زمان یک دقیقه ای وجود دارد.

فوتسال پس از ۲ دقیقه و یا دریافت یک گل یک بازیکن میتواند جایگزین بازیکن اخراج شده شود؛ در فوتبال برای بازیکن اخراج شده جایگزینی وجود ندارد.

تاریخچه فوتسال

تاریخچه فوتسال ایران

تیم ملی فوتسال ایران زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران اداره می‌شود.

این تیم یکی از قدرتمندترین تیم های فوتسال در آسیا می باشد و تاکنون ۱۲ بار در مسابقات آسیایی به عنوان قهرمانی دست یافته است. بر اساس رده بندی جهانی در فوریه سال ۲۰۱۹ ایران در رنکینگ جهانی فوتسال در رده سوم پس از برزیل و آسیا قرار دارد و در رتبه بندی آسیایی در مقام اول می باشد.

همچنین این تیم موفق شد در جام جهانی کوچک فوتسال سال ۲۰۰۷ که در کشور برزیل برگزار می شد به فینال مسابقات برسد این تیم در آخرین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال که در کشور کلمبیا برگزار شد با حذف کردن پر افتخار ترین تیم جهان، برزیل و در نهایت با پیروزی در برابر پرتغال در بازی‌های رده‌بندی به مقام سوم این جام دست یافت.

همچنین شهر های قدرتمند در زمینه فوتسال قرچک، اصفهان و مشهد هستند، که اگر به دنبال کشف استعداد خود در این ورزش یا علاقمند به تماشای مسابقات از نزدیک هستید، می‌توانید از تور های ایرانگردی سایت لحظه آخر برای این سفر به این شهرها استفاده کنید.

فوتسال بانوان

تاریخچه فوتسال بانوان

تیم ملی فوتسال بانوان ایران به نمایندگی از کشور زیبای مان در بازی های بین المللی شرکت می کنند و توسط فدراسیون فوتبال ایران سازماندهی می‌شوند. در سال ۱۳۹۷ تیم ملی فوتسال بانوان با زدن ۵ گل به کشور ژاپن، روی سکوی اول آسیا ایستاد. ایران در آن مسابقات که به میزبانی کشور تایلند برگزار می شد، پیش از ژاپن مقابل ترکمنستان، ازبکستان و همچنین چین پیروز شدند و در نیمه نهایی هم ویتنام را از پیش رو برداشتند.

در این بازی ها تندیس خانوم گل هم به سرکار خانم شیربیگی که دو بار هتریک کرده بود اهدا شد.

و سرکار خانم فرزانه توسلی به عنوان بهترین دروازه‌بان این مسابقات انتخاب گردید. ایران همچنین به عنوان تیم اخلاق این رقابت‌ها انتخاب شد و نسیمه غلامی کاپیتان ایران جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد.

 

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *