صفحه اصلی / اخبار ورزشی / ۵۳ میلیون دلار جایزه برای اولین گرنداسلم ۲۰۲۳ در استرالیا
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
رافائل نادال

۵۳ میلیون دلار جایزه برای اولین گرنداسلم ۲۰۲۳ در استرالیا

استرالیا از امروز میزبان اولین گرند اسلم تنیس در سال جدید خواهد بود.

رقابت های تنیس اپن استرالیا به عنوان اولین گرنداسلم سال جدید میلادی از امروز دوشنبه در کشور استرالیا شروع می شود. این مسابقات از سال ۱۹۰۵ برگزار می‌شود و تا سال ۱۹۸۸، ورزشکاران در زمین های چمن مسابقه می‌دادند.

میزان جوایز این دوره از رقابت ها بیش از ۵۳.۴ میلیون دلار خواهد بود. مدافعان عنوان قهرمانی این رقابتها رافائل نادال اسپانیایی (در بخش مردان) و اشلی بارتی استرالیایی (در بخش زنان) هستند که در سال ۲۰۲۲ اعلام بازنشستگی کرد. نادال برنده ۲۲ گرند اسلم، در فینال سال قبل اپن استرالیا دانیل مدودف از روسیه را در پنج ست شکست داد.

این بازی‌ها از زمان پیدایش آن تا به امروز در شش نوع متفاوت در کشورهای استرالیا و نیوزیلند و در زمین خاکی و زمین سفت (هارد کورت) برگزار شده است. از سال ۱۹۸۸ بازی‌ها در ملبورن پارک در چهار زمین سر پوشیده و ۲۲ زمین سر باز برگزار می‌شوند. رولیور آرنا با گنجایش ۱۵ هزار نفر ورزشگاه اصلی این بازی‌ها است.

جایزه قهرمان “نورمن بروکس” نام دارد و به نفر اول زنان و مردان داده می شود. بروکس تنیسور استرالیایی بود که پس از بازنشستگی رییس انجمن تنیس چمن شد. این جایزه به نام اولین قهرمان تنیسور استرالیایی است که در این بازی‌ها به مقام نخست دست یافت.

نواک جوکوویچ صرب که ۹ بار قهرمانی اپن استرالیا را به دست آورده است، اولین بازی این مسابقات را مقابل روبرتو کاربالس بائنا اسپانیایی انجام خواهد داد. سال گذشته، جوکوویچ حواشی زیادی را در این رقابت ها تجربه کرد و ویزای استرالیا او لغو و از کشور اخراج شد چرا که او در ارائه مدارک معافیت پزشکی برای واکسیناسیون کرونا که برای خارجی هایی که وارد استرالیا می شوند اجباری بود، ناکام ماند.

اولین گرند اسلم سال از ۶۰۰ کانال تلویزیونی پخش خواهد شد، اما هیچ چیز قابل مقایسه با تماشای بازی‌ها از نزدیک نیست. بلیت‌های ملبورن پارک از قیمت ۴۰ دلار در روزهای اول مسابقات شروع می‌شوند و تا ۱۵ هزار دلار برای آخرین بازی پایانی در رود لیور آرنا هم می‌رسد.

حضور تنیسورهای روس در رقابت ها

در فوریه ۲۰۲۲، کمیته بین المللی المپیک توصیه کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه شرکت در مسابقات بین المللی را نداشته باشند. فدراسیون بین‌المللی تنیس (ITF) در اول مارس عضویت فدراسیون‌های تنیس روسیه و بلاروس را تعلیق و تورنمنت‌های این کشورها را لغو کرد و در ۱۴ مارس نیز حذف تیم‌های روسیه و بلاروس از جام دیویس و بیلی ژان کینگ را تایید کرد.  

اما در این رقابت ها به تنیسورهای این دو کشور نیز اجازه حضور در رقابتها داده شده است.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *