صفحه اصلی / اخبار ورزشی / کارلسن بالاتر از کاسپاروف!
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
مگنوس کارلسن

کارلسن بالاتر از کاسپاروف!

کارشناس شطرنج معتقد بوده که کارلسن به مدت ۱۰ سال است که بر شطرنج جهان حکومت می‌کند.

مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق شد در مسابقات سریع و برق‌آسا به قهرمانی دست پیدا کند. او در این مسابقات یک بازی درخشان ارائه کرد و موفق شد ششمین عنوان  قهرمانی جهان را در بخش برق آسا به دست آورد تا در مجموع به  ۱۵ طلای مسابقات جهانی برسد.

کارلسن بلافاصله پس از کسب این طلا گفت: این هرگز آسان نیست اما من فوق العاده راضی هستم.

تورشتین بائه کارشناس شطرنج در خصوص قهرمانی کارلسن گفت: این ستاره نروژی دستاورد بزرگی کسب کرده و اکنون در مجموع ۱۵ مدال طلای قهرمانی جهان دارد. باید اعتراف کرد که کارلسن بیش از ۱۰ سال است که شماره یک جهان است. حالا او باید بزرگترین فرد در شطرنج باشد، حتی بزرگتر از گری کاسپاروف! من معتقدم که او از کاسپاروف که به عنوان پادشاه شطرنج شناخته می‌شود، عبور خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در مسابقات جهانی شطرنج، مگنوس کارلسن نروژی قهرمان جهان موفق شد در رقابت‌های برق آسا با کسب ۱۶ امتیاز قهرمان شود. پیش از این، ستاره شطرنج جهان در بخش سریع جهانی قهرمان شده بود. ناکامورای آمریکایی هم در بخش برق آسا در رده دوم قرار گرفت.

مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسای جهانی از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر (۵ تا ۹ دی ماه) در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان برگزار شد. مسابقات سریع در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ دسامبر و سپس مسابقات برق آسا  ۲۹ تا ۳۰ دسامبر کار خود را دنبال کرد. دین لیرن چینی، علیرضا فیروزجا و لوون آرونیان ارمنی از جمله شطرنج‌بازان سرشناسی بودند که در این مسابقات حضور نداشتند.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *