صفحه اصلی / سایر رسانه ها / هزینه احداث یک هکتار باغ گردو + بررسی تعداد نهال گردو لازم     
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
باغ گردو

هزینه احداث یک هکتار باغ گردو + بررسی تعداد نهال گردو لازم     

از جمله اقدامات موثر و اولیه در ایجاد نهالستان گردو برآورد هزینه احداث یک هکتار باغ گردو و بررسی تعداد نهال گردو لازم جهت کاشت در مساحت تحت اختیار است. کاشت این نهال بدلیل میوه ای با پوست سخت، مقاومت بالا به آفات و هزینه رسیدگی، نگهداری و جابجایی پایین، در حوزه صادرات غیرنفتی از سودآوری و ارزآوری بالایی برخوردار بوده و شغلی کم ریسک با سوددهی بلند مدت و میلیاردی محسوب می‌شود.

  اگر جزو باغدارانی هستید که نسبت به قیمت نهال گردو و برآورد منابع مالی  در احداث باغ گردو اطلاعات کافی ندارید با ما همراه باشید تا هزینه‌های لازم برای احداث باغ گردوی مدرن را مورد بررسی قرار دهیم.

  • هزینه خرید زمین
  • خرید نهال سازگار، مناسب، با کیفیت
  • هزینه هموارسازی زمین، خاک ورزی، شخم زنی و حفر چاله مناسب
  • هزینه دستمزد پرسنل ستادی و نیروی انسانی برای عملیات کاشت، داشت و برداشت
  • هزینه انجام آزمایشات لازم برای تجزیه خاک و کیفیت آب در لابراتوارهای تخصصی
  • هزینه خرید ماشین آلات باغبانی و ابزارآلات مورد نیاز
  • هزینه خرید نهاده‌های کشاورزی و سموم مورد نیاز
  • هزینه خرید سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تحت فشار
  • هزینه‌های تامین آب و حامل‌های انرژی و وسایل ارتباطی برای جابجایی محصول و انتقال آن به بازار

نحوه کاشت درختان گردو

 پس از اطلاع از قیمت نهال گردو و برآورد هزینه‌ها و منابع مالی احداث باغ، باید  از نحوه کاشت درختان گردو آگاهی خوبی داشته باشید. برای داشتن باغاتی مدرن و حرفه‌ای با خاک غنی باید یک سال قبل از احداث باغ، عملیات آماده سازی با استفاده از اصلاح خاک و کاشت گیاهانی مانند آفتابگردان و اضافه کردن کودهای فسفر و پتاسیم‌دار همراه با خاکورزی و شخم زنی عمیقی خاک انجام شود.

 سپس با مکان یابی و تهیه نقشه باغ، مختصات کاشت و محل کاشت نهال‌ها و فواصل آن مشخص شده و در فصل پاییز چاله‌ای به عمق و عرض ۶۰ در ۶۰ تا یک متر حفر شده و جهت تقویت خاک، کف هر چاله با ترکیب کود دامی خشک شده و خاک پوشش داده شده و در فصل رویش نهال‌های مناسب و سالم در عمق ۵  الی ۸ سانتی به شکل اصولی و بهداشتی کاشته شده و بلافاصله آبیاری مناسب صورت بگیرد. در صورت کاشت نهال در مناطق بادخیز استفاده از قیم ضروریست.

باغ گردو

خرید نهال گردو از معتبرترین مرجع

 در راستای تحقق اهداف باغداران و کسب بالاترین سود از باغات گردو،  خرید نهال گردو از معتبرترین مرجع با مناسب ترین قیمت نهال گردو، منجر به دریافت انواع نهال گردوی تجاری، زود بازده و پایه کوتاه با تراکم کاشت بالا و راندمان تولید بیشتر و ثمره با کیفیت خواهد شد.

 پالیز نهال معتبرترین، و مجهزترین نهالستان گردو است که می‌توانید انواع نهال گردو را با مناسب‌ترین و متعادل‌ترین قیمت نهال گردو به همراه گواهی عاری از آفات، شاخص کنترل، ضمانت برگشت، فاکتور فروش معتبر دریافت کرده و در احداث باغ گردو اطلاعات تخصصی و مشاوره‌های رایگان را از آن دریافت کنید.

انواع نهال گردو تجاری

استفاده از رقم‌های پایه کوتاه  و انواع نهال گردو تجاری، موجب بازدهی زودهنگام، مقاومت بالا و باردهی فوق‌العاده در هر هکتار و ارتقاء تراکم کاشت و راندمان تولید بالا می‌شود. نهال‌هایی که در بخش زیر معرفی می‌شوند جزو ارقام پربار و سودآور هستند.

  1. گردوی فرنور: نهالی پیوندی،  میوه پوست کاغذی و دیرگل، مقاوم به یخبندان باردهی ۷ تن، سازگار در  ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری
  2. گردوی پکان آمریکایی: رقمی وارداتی و گرمسیری، باردهی بالا ۵ الی ۶ تن در هکتار، سازگار با ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری، مقاوم به گرمای ۵۰ درجه
  3. گردوی پاین: رقمی با باردهی بالا، زودبارده، دارای هموگامی بالا، باردهی جانبی، حساس به بلایت و کرم سیب، دارای باردهی ۶ تن در هکتار، رقمی دیرگل مناسب با ارتفاعات ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متری
  4. گردوی هارتلی: نهالی مقاوم و مناسب برای مناطق سردسیری با ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، مقاوم به بلایت و کرم سیب، باردهی جانبی، مغز سفید، میوه‌های درشت، پوسته چوبی و نازک، باردهی ۶ تن در هکتار
  5. گردوی چندلر: رقمی معتدله مناسب با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، پایه کوتاه، مقاوم به سرما دیرگل، باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار
  6. گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی ایرانی، اصلاح نژاد شده، عملکرد فوق العاده در دمای ۴۵ درجه و سرمای  ۳۰ درجه، مناسب با تمامی اقلیم‌ها باردهی ۸ الی ۱۲ تن در هکتار، رقمی پایه کوتاه و دیرگل

 

باغ گردو

عوامل موثر در رشد نهال گردو

مهیا بودن شرایط زیست محیطی و عوامل موثر در رشد نهال گردو باعث سازگاری ریشه‌ها با محل کاشت و بهره‌مندی هرچه بهتر از املاح و مواد معدنی و تغذیه‌ای موجود در خاک خواهد شد. این نهال برای رشد مطلوب نیازمند شرایط زیر است.

  • نهال گردو در ارتفاعات بین ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ متری قابلیت کاشت دارد.
  • نهال از ۳۰۰ الی ۱۵۰۰ ساعت به دمایی بین صفر تا ۷ درجه سانتیگراد برای گذران دوره خواب و شروع گلدهی نیازمند است.
  • خاک عمیق، به طول و عرض ۶۰ سانتی‌متر، بافت خاک شنی لومی
  • این نهال در هر هکتار به طور سالیانه به ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار متر مکعب آب نیازمند است که در صورت آبیاری قطره‌ای این میزان به ۶۰۰۰ الی ۸۰۰۰ تقلیل پیدا می‌کند.
  • مناسب‌ترین درجه شمالی و درجه عرض جغرافیایی برای آن ۵۵-۳۰ درجه است.
  • میزان شوری خاک کمتر از ۴ دسی زیمنس و شوری آب آن کمتر از دو دسی زیمنس باشد.
  • سازگار تا گرمای ۳۷ درجه و برودت منفی ۲۰ درجه
  • رطوبت نسبی خاک نباید کمتر از ۲۵ درصد و بیشتر از ۶۵ درصد باشد.
  • فاصله مناسب کاشت ۷ در ۷

سود باغ گردو

احداث باغ گردو به نحوی است که با یک بار کاشت نهال می‌توان میزان بالاترین سود باغ گردو را تا سالیان سال با رسیدگی‌های منظم و با کاشت نهال‌های پربار و سالم داشت. در این میان رقم‌های اصلاحی و پیوندی و همچنین ارقامی مانند ژنوتیپ پالیز به دلیل بازه باردهی اقتصادی بالا و خصوصیات ژنتیکی فوق العاده سودده بوده، لذا قیمت نهال گردو اصلاحی و پیوندی با توجه به حذف ژنوم‌های منفی و جایگزینی خصوصیات مثبت و مقاومتی و باردهی بالا متفاوت از رقم‌های بذری و محلی است.

 برای افزایش میزان سود باغ گردو استفاده از رقم‌های پایه کوتاه می‌تواند منجر به کاشت ۲۵۰ الی ۳۰۰ اصل نهال گردو در یک هکتار شده و با افزایش تراکم کاشت باردهی نیز بیشتر خواهد بود.

فروش نهال گردو تضمینی

 آشنایی و انتخاب مراکز فروش نهال گردوی تضمینی باعث می‌شود باغدار از نهال‌های ضمانت شده از نظر کیفیت، سلامت و باردهی برخوردار شده و با متعادل‌ترین قیمت نهال گردو این رقم را آفت زدایی شده همراه با شاخص کنترل، شناسنامه اصیل، شناسه معتبر، ضمانت برگشت و گارانتی ۲ ساله تحویل بگیرد.

نهالستان بزرگ پالیز نهال از جمله مراکز تولید و توزیع انواع نهال گردو است که می‌توانید با خدمات ذکر شده نهال مورد نظر خود را در بهترین شرایط و اقتصادی ترین قیمت نهال گردو خریداری و تحویل بگیرید. این نهالستان در قبال سلامت و کیفیت نهال‌های خود متعهد و مسئولیت پذیر بوده و با تنوع ارقام می‌تواند بدون مرزبندی نیاز تمامی باغداران و کشاورزان را از اقصی نقاط کشور مرتفع سازد.

جمع بندی

در تعامل با نهالستان بزرگ پالیز نهال می‌توانید علاوه بر تهیه رقم مورد نظر با بهترین قیمت نهال گردو، مراحل تخصصی و علمی احداث باغ را با تجربه و مهارت تیم مجرب و مهندسین کشاورزی آن به بهترین روش پیش ببرید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹

 

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *