صفحه اصلی / اخبار ورزشی / نگاهی به فصل آتی لیگ برتر انگلیس
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
لیگ برتر انگلیس
لیگ برتر انگلیس

نگاهی به فصل آتی لیگ برتر انگلیس

بی‌ساکر در گزارشی به بررسی فصل جدید لیگ برتر انگلیس پرداخت که از اواسط مرداد شروع می‌شود.

 منچسترسیتی در فصلی که در لیگ برتر گذشت، پنج هفته مانده به پایان فصل توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و در ادامه در جام حذفی و لیگ قهرمانان نیز قهرمان شد. سیتی دومین تیم انگلیسی است که به سه‌گانه می‌رسد.

تیم‌های کمی در تاریخ فوتبال اروپا توانسته‌اند به این افتخار بزرگ دست یابند. تنها سلتیک (۱۹۶۷)، آژاکس (۱۹۷۲)، آیندهوون (۱۹۸۸)، منچستریونایتد (۱۹۹۹)، بارسا (۲۰۰۹ و ۲۰۱۵)، اینتر (۲۰۱۰) و بایرن (۲۰۱۳) به این افتخار دست یافته‌اند و این نشان‌دهنده کار بزرگی است که تیم پپ گواردیولا موفق به انجامش شده است.

حالا به استقبال فصل جدید می‌رویم؛ فصلی که سیتی مدافع عنوان قهرمانی است ولی با توجه به تقویت تیم‌های دیگر، کار راحتی برای تکرار قهرمانی ندارد. در حالی که تقریبا ۵۰ روز تا شروع فصل جدید لیگ برتر باقی مانده است، به بررسی مهیج‌ترین لیگ جهان می‌پردازیم.

تازه‌واردها

لیدزیونایتد، لسترسیتی و ساوتهمپتون برای فصل ۲۴-۲۰۲۳ به چمپیونشیپ سقوط کردند و جای خود را برای برنلی، شفیلدیونایتد و لوتون‌تاون دادند. تیم ونسان کمپانی (برنلی) پس از ۱۹ بازی بدون شکست، ماه آوریل به لیگ برتر صعود کرد و از فصل جدید در لیگ برتر بازی خواهد کرد. تیم بعدی، شفیلدیونایتد، با پیروزی مقابل وست‌بروم‌ویچ‌آلبیون در برامال لینشاد، صعودش را به لیگ برتر قطعی کرد.

یکی دیگر از تیم‌هایی که به‌تازگی صعودش را به لیگ برتر قطعی کرده، لوتون‌تاون، تیم ناشناخته‌ای است که فصل آینده از منچسترسیتی و سایر تیم‌های بزرگ در ورزشگاه ۱۰ هزار نفری در خیابان کنیلورت میزبانی خواهد کرد.

لندن در فصل جدید هفت تیم در لیگ برتر انگلیس دارد و از این نظر رکورددار است. هیچ شهری همچون پایتخت در لیگ برتر نماینده ندارد: آرسنال، تاتنهام‌هاتسپر، برنتفورد، فولام، کریستال‌پالاس، چلسی و وستهم‌یونایتد این تیم‌ها هستند.

اروپایی‌های جزیره کدام تیم‌ها هستند؟

هشت تیم انگلیسی در رقابت‌های اروپایی در فصل آینده بازی خواهند کرد که از این نظر یک رکورد ثبت شده است. منچسترسیتی، منچستریونایتد، نیوکاسل و آرسنال پس از کسب رده‌های اول تا چهارم در لیگ قهرمانان فصل بعد حضور دارند. برایتون و لیورپول مانند وستهم که موفق شد قهرمان لیگ کنفرانس شود، در لیگ اروپا بازی خواهند کرد.

آستون‌ویلا برای اولین بار از فصل ۱۱-۲۰۱۰ در اروپا بازی می‌کند و به لیگ کنفرانس راه یافته است. شاگردان روبرتو دزربی ایتالیایی  بعد از سال‌ها در اروپا هستند و می‌خواهند دوران درخشان سال‌های گذشته را تکرار کنند.

چلسی و تاتنهام پس از یک فصل ضعیف نتوانسته‌اند به هیچ رقابت اروپایی راه پیدا کنند. آبی‌ها دوازدهم شدند و اسپرز هشتم شد. این در حالی است که چلسی سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را نیز دارد و تاتنهام نیز یک بار به فینال لیگ قهرمانان رسید که با شکست برابر لیورپول از رسیدن به قهرمانی بازماند.

لیگ برتر ۲۰۲۴ – ۲۰۲۳ چه زمانی شروع می‌شود؟

لیگ برتر انگلیس از شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

منچسترسیتی در فصلی که گذشت با هدایت پپ گواردیولا عنوان قهرمانی را در لیگ برتر انگلیس به دست آورد. سیتی در حالی به قهرمانی دست پیدا کرد که آرسنال بیشترین دوره صدرنشینی را تجربه کرد با این حال شاگردان گواردیولا با پیروزی در هر دو بازی رفت و برگشت برابر توپچی‌ها شایستگی خود را برای قهرمانی نشان دادند.

این برای سومین سال پیاپی است که سیتی عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را کسب می‌کند و پنجمین قهرمانی پپ با این تیم هم به شمار می‌آید تا یک رکورد تاریخی را همراه سیتیزن‌ها به ثبت برساند.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *