صفحه اصلی / اخبار ورزشی / نامزدهای بهترین دروازه‌بان سال جهان معرفی شدند
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
656465

نامزدهای بهترین دروازه‌بان سال جهان معرفی شدند

فیفا ۷ نامزد عنوان بهترین دروازه‌بان سال فوتبال جهان را معرفی کرد.

 فیفا  فهرست هفت نامزد بهترین دروازه‌بان سال ۲۰۲۲ میلادی را منتشر کرده است. یاسین بونو، املیانو مارتینس، آلیسون، تیبو کورتوا، دومینیک لیواکوویچ، مایک ماینان و مانوئل نویر نامزدهای بهترین دروازه‌بان سال هستند.

یاسین بونو، دروازه‌بان مراکشی سویا، یکی از هفت دروازه بانی است که در میان نامزدهای کسب بهترین دروازه‌بان‌های سال حضور  دارد. جایزه‌ای که توسط فیفا برای برجسته کردن بهترین بازیکنان هر سال تبلیغ می‌شود.

علاوه بر بونو، در لیست نامزدها، امیلیانو مارتینس از استون ویلا نیز دیده می شود که به عنوان دروازه‌بان آرژانتین به جام جهانی رفت و قهرمان این مسابقات شد. آلیسون بکر (لیورپول/برزیل)، تیبو کورتوا (رئال مادرید/بلژیک)، دومینیک لیواکوویچ (دینامو زاگرب/کرواسی)، مایک ماینان (آث میلان/فرانسه) و مانوئل نویر (بایرن مونیخ/آلمان) به او پیوستند.

بونو که نقش کلیدی در صعود تاریخی مراکش به نیمه نهایی جام جهانی داشت و در مراسم اهدای توپ طلا در اکتبر گذشته نهمین دروازه‌بان برتر جهان شد، به گفته فیفا او یکی از عوامل کلیدی در سویا با داشتن بهترین رکورد دفاعی در لالیگا در فصل جاری بوده است.

هم‌چنین املیانو مارتینس، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آرژانتین توانست بعد از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان دستکش طلایی این دوره از رقابت‌ها را به دست بیاورد. در دوره قبل تیبو کورتوا بلژیکی به این مهم رسیده بود و حالا دروازه‌بان آرژانتین عنوان بهترین دروازه‌بان جام را کسب کرد.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *