صفحه اصلی / اخبار ورزشی / رمز نباختن در ایران؛ گل اول را بزن!
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
8486545

رمز نباختن در ایران؛ گل اول را بزن!

آمارها نشان می‌دهند که فقط در ۵ درصد موارد، تیمی که توانسته گل اول را در لیگ برتر به ثمر برساند، بازی را باخته است.

 آمارها و داده‌های موجود از ۱۵ هفته سپری شده از فوتبال ایران نشان می‌دهند که تیم‌هایی که توانسته‌اند گل اول بازی را بزنند، در کمتر از ۵ درصد از موارد شکست خورده‌اند. ثبت این آمار به این معنی است که اگر تیمی بتواند در لیگ برتر ایران گل نخست را به ثمر برساند، احتمال نباختنش ۹۵ درصد است.

تاکنون ۱۰۰ بار گل نخست در بازی‌های مختلف توسط ۱۶ تیم لیگ برتری به ثمر رسیده که حاصل آن فقط ۷ شکست برای تیمی بوده که گل اول را به ثمر رسانده است. ۲۰ تساوی و ۷۳ پیروزی سهم تیمی‌ بوده که گل اول را به ثمر رسانده است.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل در ثبت چنین آماری، قدرت تدافعی تیم‌های ایرانی با توجه به تاکتیک‌ها و بازی‌های بسته در دیدارهای لیگ برتر است.

پرسپولیس زودتر از همه گل اول را می‌زند

بر اساس آمار موجود، پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر، بهترین تیم ایران در زدن گل نخست است. شاگردان گل‌محمدی ۱۰ بار گل اول را به ثمر رسانده‌اند که حاصل آن ۹ پیروزی و یک تساوی بوده است.

پرسپولیس همه پیروزی‌های خود در این فصل (۹ پیروزی) را وقتی به دست آورده که گل اول را زده است و وقتی گل اول را دریافت کند، دیگر به پیروزی نمی‌رسد!

5684884

گل گهر؛ مطمئن‌ترین تیم

مطمئن‌ترین تیم ایران از این حیث گل‌گهر سیرجان است. شاگردان قلعه‌نویی وقتی گل اول را بزنند، دیگر دست از برتری خود نمی‌کشند. در هر ۸ باری که سرمه‌ای‌پوش‌ها گل اول را زده‌اند، به پیروزی دست یافته‌اند.

گل‌گهر هم مانند پرسپولیس هیچ پیروزی دیگری در شرایطی که گل اول را خورده باشد، کسب نکرده است.

خیال نفت و هوادار راحت نیست

نفت مسجدسلیمان و هوادار تهران دو تیمی هستند که حتی اگر گل اول را هم بزنند، نباید با خیال راحت به بازی ادامه دهند.

هر دو تیم در این فصل ۲ بار کامبک خورده‌اند؛ به این معنی که بعد از زدن اول گل بازی، بازی را واگذار کرده‌اند. هوادار در مجموع ۶ دیداری که گل اول را زده، ۳ پیروزی، یک تساوی و ۲ باخت را ثبت کرده و این آمار برای نفت مسجدسلیمان در ۵ دیداری که گل اول را زده، ۲ پیروزی، یک تساوی و ۲ باخت است.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *