صفحه اصلی / سایر رسانه ها / جالب‌ترین حقایق زندگی لیونل مسی
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
حقایق زندگی لیونل مسی

جالب‌ترین حقایق زندگی لیونل مسی

آیا شما طرفدار بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یعنی لیونل مسی هستید؟ اگر چنین است برای شما یک سورپرایز بزرگ داریم. لیونل مسی یک ابرستاره‌ی فوتبالی است که حقایق زندگی او بسیار جالب و الهام‌‌بخش به نظر می‌رسند. در این مقاله مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از حقایق زندگی او از جاه‌طلبی‌های دوران کودکی‌ تا ایستادن بر قله فوتبال و کسب هفت توپ طلا گردآوری شده است.

این حقایق مهم به شما فرصت آشنایی با زندگی خصوصی و حرفه‌ای این سوپراستار بزرگ را فراهم می‌کنند. با وجود این که مسی بازیکن معروفی است اما اکثر مردم از حقایق ناشناخته زندگی وی بی‌اطلاع هستند. بسیاری از آنها را حتی هواداران دوآتشه‌ی مسی نیز نمی‌دانند. پس به خواندن مقاله ادامه داده ولذت ببرید.

تمام حقایق جالب زندگی لیونل مسی

در ادامه لیستی کامل از حقایق طبقه‌بندی شده‌ی زندگی لیونل مسی را به نقل از رسانه ورزشی بین‌المللی فوتبالیوم به حضورتان پیشکش می‌کنیم.

دوران کودکی

او که در آرژانتین به دنیا آمد و بزرگ شد، یک کودک اعجوبه با توانایی‌های شگفت انگیز و اشتیاقی وصف‌ناپذیر به انجام بازی فوتبال بود. مسی وقتی بچه بود از بزرگ‌ترها نمی‌ترسید و همراه با دو برادر بزرگترش فوتبال بازی می‌کرد. او در هشت سالگی برای پیوستن به آکادمی جوانان نیوولز اولد بویز دعوت شد. داستان باورنکردنی پیشرفت وی الهام‌بخش نسل‌های جوان ورزشکار در سراسر جهان است تا برای کسب پیروزی تلاش کنند. از روزهای آغازین بازی در زمین‌های خاکی تا تبدیل شدن به بهترین بازیکن تاریخ، زندگی مسی مملو از فراز و نشیب است. امروز که از او نام برده می‌شود موفقیت‌های چشمگیرش در سطح باشگاهی و ملی و کسب عناوین و جوایز متعدد و ثبت رکوردهای فراوان او بر کسی پوشیده نیست.

کمبود هورمون رشد!

لیونل مسی باوجود تمام موفقیت‌هایش با چالش‌های فراوانی در زندگی خود دست و پنجه نرم کرده است. یکی از حقایق جالب در مورد لیونل مسی این است که او در کودکی به کمبود هورمون رشد مبتلا بوده است.

با این حال او پشتکار فراوانی داشت و توانست با دریافت درمان مناسب و تلاش فردی فراتر از هر انتظار‌ها ظاهر شده و به یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ تبدیل شود. اگر لیونل مسی توانست در عین دشواری‌ها به چنین جایگاهی دست پیدا کند هیچ انسانی نباید محدودیت‌ها را مانعی برای کسب موفقیت قلمداد کند.

صرف نظر از موانع زندگی تان، به یاد داشته باشید که هر چیزی ممکن است اگر به اندازه کافی سخت کار کنید و هرگز از خودتان دست نکشید.

ماجرای مسی و تیم ملی اسپانیا

لیونل مسی با وجود اینکه شهروندی اسپانیا را داشت از ابتدا به کشور زادگاهش یعنی آرژانتین وفادار بود. این حقیقت در درست زمانی که او دعوت به بازی برای تیم ملی اسپانیا را رد کرد بر همه روشن شد. او صریحا اعلام کرد تصمیم دارد به بازی برای تیم ملی آرژانتین وفادار بماند.

با توجه به اینکه در آن زمان تیم دل بوسکه بهترین تیم ملی جهان قلمداد میشد این تصمیم نشان‌دهنده فداکاری و وفاداری لیونل مسی بود.

مسی با انتخاب نکردن اسپانیا نشان داد که گاهی اوقات فارغ از جایگاه و موفقیت‌های فردی باید به هویت و ریشه‌های ملی وفادار ماند.

او سخت تلاش کرد تا به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شود و شایسته این فرصت بود تا کشور زادگاهش را به اوج برساند. این امر نهایتا محقق شد و او اخیرا با آرژانتین در قطر قهرمان جام جهانی فوتبال شد.

بهترین گل‌زن تمام ادوار تیم ملی آرژانتین

لیونل مسی یکی از گل‌زن‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و رتبه نخست خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ آرژانتین نیز تثبیت کرده است.

و در طول دوران حرفه‌ای خود همواره اثبات کرده که چرا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته می‌شود.

مسی با ۱۰۲ گل ملی گابریل باتیستوتا را تنها با ۵۶ گل ملی به نفر دوم گل زن آرژانتین پشت سر خود می‌بیند.

مسی در سال ۲۰۱۲ نیز با ثبت رکورد ۹۱ گل در یک سال میلادی گرد مولر بمب افکن فوتبال آلمان را پشت سر گذاشت.

غذای مورد علاقه

لیست حقایق جالب در مورد لیونل مسی شامل رژیم غذایی متفاوت او نیز می‌شود. غذای مورد علاقه مسی میلانسا ناپولیتانا است. یک غذای کلاسیک ایتالیایی-آرژانتینی که از کتلت گوشت گاو در کنار نان سرخ شده با سس گوجه فرنگی، پنیر و ژامبون درست می‌شود.

این غذای مقوی از یکصد سال پیش یکی از محبوب‌ترین غذاهای آرژانتینی بوده است. این انتخاب سلیقه مسی به ترکیب کردن طعم‌های سنتی با تکنیک‌های روزآمد آشپزی را نشان می دهد.

این غذای خوشمزه نه تنها نشان‌دهنده عشق مسی به میهن است بلکه همانند وفاداری به تیم ملی آرژانتین بیانگر احترام او به سنت و فرهنگ زادگاهش است.

همسر لیونل مسی کیست؟

آنتونلا روکوزو همسر خوشبخت فوق ستاره آرژانتینی است. این زوج اولین بار در دوران کودکی در زادگاهشان در شهر روزاریو کشور آرژانتین با هم آشنا شدند و از آن زمان تاکنون با هم زندگی می‌کنند. آنها در سال ۲۰۱۷ بالاخره ازدواج کردند و اکنون سه پسر به نام‌های تیاگو، متئو و چیرو دارند.

آنتونلا در طول دوران حرفه‌ای همسرش همواره یار و یاور او بوده و در حل مشکلات و چالش‌های درون و بیرون زمین به یاری همسرش شتافته است.

رکوزو یک نیکوکار فعال است که با موسسات خیریه متعددی همکاری می‌کند تا توسعه آموزش، ایجاد دسترسی به امکانات بهداشتی و سایر اهداف اجتماعی را در سراسر جهان بیش از پیش ترویج کنند.

تلاش مشترک و وفاداری متقابل این زوج به یکدیگر آنها را به یکی از الهام‌بخش‌ترین زوج‌ها در دنیای ورزش تبدیل کرده است!

آنتونلا روکوزو در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگی دارد. او اغلب عکس‌های خانوادگی همراه با مسی و فرزندان را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کند و پیام‌های امیدوارکننده‌ای را برای انگیزه دادن به میلیون‌ها دنبال‌کننده‌اش همرسانی می‌کند. طرفدارانش همیشه می توانند روی او به عنوان یک شخصیت روحیه‌بخش حساب کنند.

نقل‌قول‌های معروف لیونل مسی

موفقیت و محبوبیت مسی باعث شده تا سخنان او فراتر از ایجاد انگیزه یا تشویق و تحسین عمل کنند. گفتاوردهای مسی اهمیت عزم راسخ و پشتکار فراوان را به ما یادآوری می‌کنند. برخی از معروف ترین نقل قول‌های او:

“بهترین تصمیم‌ها به کمک ذهن شما گرفته نمی‌شوند، بلکه از غریزه‌تان سرچشمه می‌گیرند ” – لیونل مسی

“من همواره تلاش می‌کنم بهترین کار را انجام دهم و هرگز از یادگیری دست نمی‌کشم، حتی اگر گاهی اشتباه کنم.” – لیونل مسی

“برای رسیدن به آرزوت باید بجنگی! از خودگذشتگی و تلاش مسیر شما را برای رسیدن به آرزوها هموار می‌کند.” – لیونل مسی

. “ذهنتان را معطوف پول یا شهرت نکنید. مهم این است که بهترین باشید.” – لیونل مسی

. “اگر می‌خواهید کاری به درستی انجام شود، خودتان انجامش دهید” – لیونل مسی

. “در زندگی اهدافی را تعیین کنید که دستیابی به آنها برای دیگران غیرممکن و برای شما میسر است.” – لیونل مسی

. “موفقیت هرگز تصادفی نیست. نیاز مبرم به فداکاری و کار سخت دارد.” – لیونل مسی

مجموع ثروت و دارایی

لیونل مسی سال‌هاست که در بالاترین سطح ممکن بازی می‌کند و در این مدت یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین ورزشکاران جهان بوده است. در سال ۲۰۲۳ دارایی خالص مسی عددی بالغ بر ۶۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

او تقریبا تمام افتخارات ممکن را در زمین فوتبال به دست آورده است. از جوایز فردی نظیر توپ طلا گرفته تا افتخارات تیمی مثل لیگ قهرمانان و جام جهانی فوتبال. او از حامیان مالی بزرگ نظیر آدیداس و پپسی گرفته تا گیتورید و کونامی برخوردار است و به عنوان سفیر برندهای معتبر درآمدهای کلانی را کسب می‌کند.

حقایق زندگی لیونل مسی

فرار مالیاتی

در سال ۲۰۱۶ لیونل مسی توسط دادگاه بارسلونا درارتباط با سه فقره فرار مالیاتی مجرم شناخته شد و دادگاه او را دو میلیون یورو جریمه کرد وی طی این پرونده او را به پرداخت ۱.۷ میلیون یورو مالیات افزوده به حساب دولت اسپانیا محکوم کرد.

مسی و پدرش با وجود اینکه مجرم شناخته شده بودند طی اظهاراتی انجام هرگونه تخلف را انکار کردند و در طول مراحل رسیدگی بر بی گناهی خود پای‌ورزی می‌کردند. با این حال در ژوئیه ۲۰۱۷ دادگاه‌ جریمه او را به پرداخت ۲۵۲۰۰۰ یورو کاهش داد.

فعالیت‌های نیکوکارانه و خیریه

لیونل مسی با انبوه فعالیت‌های خیریه و کوشش‌های انسان‌دوستانه‌اش برای کمک به افراد نیازمند شناخته می‌شود. او میلیون ها دلار به موسسات خیریه در سراسر جهان اهدا کرده است و یکی از پشتیبانان اصلی یونیسف است. مسی در سال ۲۰۰۷ موسسه خیریه خود به نام بنیاد لئو مسی را برای کمک به کودکان محروم راه اندازی کرد. این بنیاد به کودکان محروم در دریافت آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه مناسب کمک‌رسانی می‌کند. مسی عدالت اجتماعی و حقوق بشر را همواره ارج نهاده و در مبارزه با فقر، نابرابری و بی‌عدالتی پیشرو بوده است.

اولین کارت قرمز در اولین بازی

این مقاله بدون اشاره به اولین بازی عجیب و غریب مسی چیزی کم دارد. یکی از مهمترین حقایق جالب زندگی لیونل مسی مربوط به اولین بازی او است. لیونل مسی دوران حرفه‌ای درخشانی داشته است اما حتی او نیز از خطا و اشتباه مصون نیست. مسی تنها ۴۰ ثانیه پس از اولین حضور خود در بازی‌های ملی برای کشورش مقابل مجارستان که در قالب یک دیدار دوستانه در حال برگزاری بود با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد. مسی ۱۸ ساله با فشار زیادی روبه‌رو شد اما سرانجام بر آنها غلبه کرد. نکته آموزنده‌ای که در اینجا وجود دارد این است که همه اشتباه می‌کنند اما این حقیقت که فرد خاطی چگونه از انجام اشتباه درس و عبرت می‌گیرد تفاوت‌ها را رقم می‌زند!

تاریخ بازنشستگی لیونل مسی

لیونل مسی پس از پس قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر اذعان داشت که برنامه‌ای برای بازنشستگی از فوتبال حتی در سطح ملی ندارد. این ستاره ۳۵ تاکید کرد از این حقیقت که توانسته کشورش را در مسیر قهرمانی جهان نمایندگی کند احساس خوشبختی می‌کند. احساس خوشبختی می کند. لیونل مسی اضافه کرد که چالش بزرگ بعدی برای او کسب عنوان قهرمانی کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۳ است. با توجه به شواهد فعلا به نظر نمی‌رسد مسی قصد بازنشستگی از فوتبال را داشته باشد.

منبع: https://footbalium.com/

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *