صفحه اصلی / سایر رسانه ها / تمرین با تخته استپ | فواید + کاربرد
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
تخته استپ

تمرین با تخته استپ | فواید + کاربرد

تخته استپ یک سکوی مستحکم است که برای تمرینات مختلف ورزشی از آن استفاده می شود . تخته استپ ورزشی دارای انواع مختلفی از جمله تخته استپ فوم ( تخته استپ اسفنجی ) ، تخته استپ فایبرگلاس و نوع قابل تنظیم (برند کراس فیت) می باشد .

تخته استپ چیست ؟

قیمت تخته استپ اسفنجی کمتر از دیگر موارد است . اما کاربرد آن تفاوت چندانی با دیگر موارد ندارد . همه این موارد برای ایجاد یک سکوی پرش مورد استفاده قرار می گیرند .

فواید تمرین با استپ

وجود استپ در ورزش می‌تواند تاثیرگذاری تمرین شما را بسیار بیشتر کند. در اینجا برخی از مزایای شگفت انگیز تمرین با استپ در خانه را می‌آوریم.

افزایش سلامت قلب و عروق

مطالعات نشان داده است که مزایای یک ساعت تمرین هوازی با استپ (یا همان ایروبیک استپ) برای قلب و عروق مساوی با ۱۱ کیلومتر دویدن است. این یعنی تمرین با استپ یک تمرین هوازی جانانه محسوب می‌شود. قلب مانند هر ماهیچه دیگری نیاز به تمرین دارد تا ورزیده شود و بهترین ورزش برای قلب، همین تمرینات هوازی (از جمله تمرین با استپ) است.

تخته استپ

عضلات درگیر اصلی و فرعی در تمرین اسکات

حرکت اسکات فوق‌العاده است و فواید بسیار زیادی برایتان خواهد داشت.انجام ورزش با اسکوات به عنوان تمرینات ضروری و اساسی در تناسب اندام در نظر گرفته می شود. اسکوات باعث می شود اکثر ماهیچه های شما سخت کار کنند. شاید باورتان نشود که با انجام همین حرکت ساده، به‌طور هم‌زمان بیش از ۱۰ عضله بدنتان درگیر خواهد شد.تخته استپ یکی از ابزارهای مدرن پرکاربرد است که برای انجام اسکوات استفاده می شود. تمرینات ایروبیک در حال حاضر برای تناسب اندام و تمرینات هوازی در اکثر سالن های بدنسازی ، مراکز ورزشی و خانه ها استفاده می شود.

مزایای استفاده از تخته استپ فومی نرم:

در گذشته تخته ها از چوب ساخته می شد که در معایب آن کم کم مشخص شد.و با گذشت زمان از تخته استپ ورزشی لاستیکی و فومی و روکش های دیگر برای ایجاد سطح نرم تر و انعطاف پذیرتر روی آنها استفاده کردند.

کف پا بسیار حساس است زیرا مستقیماً بر ستون فقرات ورزشکار تأثیر می گذارد و این دلیل اصلی حذف تخته های چوبی و سیمانی بود. اگر فرد بر روی سطح سخت تمرین کند ، بر روی بدن او به طور منفی تأثیر می گذارد. استفاده از فوم های نرم و لایه ای در ساخت تخته استپ ورزشی (سه لایه فومی) تأثیر به سزایی دارد. و در انجام هرچه بهتر این تمرینات نقش اصلی را ایفا می کند.

انجام تمرینات ورزشی با استفاده از تخته استپ ورزشی به مرور زمان تاثیرات مثبت خود را نشان می دهد.مثلا : تاثیر گذار در ویژگی های حرکتی انعطاف پذیری و چابکی می باشد.و از طرفی بر عملکردهای توانبخشی فعال و سالم ، به تدریج بر زندگی افراد تأثیر می گذارد. طبق تحقیقات انجام شده ، انجام تمرینات به وسیله تخته استپ می تواند تاثیرات چشم گیری در زمان کوتاه داشته باشد.

به طور موثر و ایمن می تواند عملکرد بدن انسان را تقویت ، باسن را سفت و ماهیچه های اندام تحتانی را تقویت کند. با خرید تخته استپ امکان انجام حرکات مختلف و بیشتری را در حین تمرینات ساده می دهد. که می توان به چرخیدن و به بالا و پایین پریدن و تغییر ارتفاع سطح وهمچنین انجام تمرینات قدرتی اشاره کرد.

بنابراین با افزایش تقاضا، تولید این محصول با رعایت استانداردهای جهانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این تخته استپ های فومی را می توان به راحتی جابجا کرد زیرا سبک هستند و شرایط مناسب تری را برای انجام این نوع تمرینات ایجاد می کنند.

تخته استپ

ورزش با استپ برای لاغری

آیا می‌خواهید کالری قابل توجهی بسوزانید؟ پس ورزش با استپ برای شما بسیار مناسب است؛ به این دلیل که این تمرین، ترکیبی از ورزش‌های قلبی عروقی و مقاومتی است. یک تمرین ۳۰ دقیقه‌ای با استپ می‌تواند با توجه به وزن و شدت حرکت شما، تا ۳۵۰ کالری بسوزاند.

برای سوزاندن کالری بیشتر، شدت تمرین خود را افزایش دهید. شما می‌توانید این کار را با بالا بردن سرعت تمرین و با افزایش ارتفاع استپ (مثلا قرار دادن دو استپ روی هم) انجام دهید. اگر ورزش خود را با یک رژیم غذایی اصولی ترکیب کنید، مطمئن باشید که به نتایج خیلی خوبی در لاغری و کاهش وزن خواهید رسید.

انواع تخته استپ

امروزه تخته استپ ها در انواع محتلف تولید می شوند.بیشترین تعداد تولید تخته های ورزشی به دو نوع پلاستیکی و فومی مربوط میشود. از بین این دو مورد گفته میشود که تخته های فومی کارایی بیشتر و بهتری نسبت به آنهایی که از جنس پلاستیک هستند دارند.هرچند هر یک از این دو نوع استپ برای یک هدف مشترک تولید میشوند اما تفاوت زیادی میان آن دو وجود دارد.

تخته استپ فومی :

طول عمر بالا

قیمت پایین

انعطاف پذیری بالا

عیب آنها در نظافت آنهاست که به راحتی لکه دار می شوند

تخته استپ پلاستیکی :

طول عمر کم به دلیل شکستگی

قسمت بالا

انعطاف پذیر نیستند و خشک هستند

نظافت آسان

تخته استپ در چه جاهایی استفاده میشود؟

موارد مصرف تخته های فومی بسیار گسترده می باشد .به چندی از این این موارد در زیر اشاره شده است:

۱-باشگاه های بدنسازی

۲-باشگاه های رزمی

۳-باشگاه های شخصی

۵-خانه

۶-مهد کودک

۷-مدرسه

و …

فواید ورزش با تخته استپ چیست؟

شما با کمک این تخته می‌توانید یک تمرین با فشار زیاد انجام دهید و دیگر نگران فشار وارده بر روی مفاصلتان نباشید زیرا تخته ایروبیک باعث کاهش فشار روی مفاصل پایین‌تنه می‌شود که این عمل باعث می‌شود شما در تمرین خود چربی سوزی، تقویت عضلات پا داشته باشید و در آخر تناسب مناسبی در قسمت پایین‌تنه بدن خودخواهید داشت.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *