صفحه اصلی / سایر رسانه ها / بهترین نهال فندق مقاوم به سرما
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
نهال فندق

بهترین نهال فندق مقاوم به سرما

باغدارانی که در نواحی سردسیری و کوهستانی هستند و قصد احداث باغات فندق را دارندبایستی همواره به دنبال ارقام نهال فندقی باشند که در شرایط آب و هوایی سرد و یخبندان‌های طولانی از خود مقاومت و سازگاری بالایی نشان دهند و این امر میسر نخواهد شد مگر با خرید نهال فندق پالیز نهال؛ چرا که تمامی ارقام نهال فندق پالیز نهال با تکنیک‌های نوین اصلاح نژاد شده‌اند و تا حد بسیار زیادی نسبت به سرمای هوا و حتی آفات و بیماری‌ها مقاوم سازی شده‌اند و آسیب نمی بینند.

با توجه به واریته‌های بسیار متنوع نهال فندی در ایران و جهان، سعی بر این داریم که در این مقاله به معرفی بهترین ارقام نهال فندق که نسبت به دماهای کم سازگاری و مقاومت بالایی از خود نشان داده و عملکرد قابل قبولی دارند، بپردازیم؛ چرا که این ارقام در هنگام خرید نهال فندق توجه باغداران بسیاری را به سمت خود جلب می‌نمایند.

نهال فندق

معرفی پنج نهال فندق سردسیری برای کاشت در ایران

ریزش گل‌ها و شکوفه‌های درختان در فصل بهار و یا عدم انجام گرده‌افشانی در این برهه زمانی به دلیل وزش بادهای سرد و یخبندان در مناطق سردسیری، یکی دیگر از دغدغه‌های باغداران فندق کار در این نواحی است که بنا به توصیه کارشناسان کشاورزی بهتر است برای پیشگیری از وقوع این چنین مشکلات، اقدام به خرید نهال فندق سردسیری و سازگار با این نواحی کنید که در ادامه به معرفی پنج تا از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین ارقام نهال فندق سردسیری می‌نماییم:

۱. نهال فندق ماکادمیا: یکی از دیرگل‌ترین ارقام نهال فندق در جهان است که میوه آن ارزش تجاری بسیار بالایی دارد.

۲. نهال فندق فرتیل دوکوتارد: گونه‌ای است بسیار سازگار با آب و هوای سردسیری که بومی کشور فرانسه است و به سبب محصولات آجیلی خوش طعم طرفداران بسیاری در تمامی نقاط جهان دارد.

۳. نهال فندق بارسلونا: مقاومت این رقم نهال فندق در برابر سرما بسیار زیاد است و تا دمای منفی ۱۰ درجه را نیز تحمل خواهد کرد

۴. نهال فندق قم: از جمله ارقام نهال فندق بومی ایران است که نه تنها در برابر آب و هوای سرد و خشک از خود سازگاری نشان می‌دهد بلکه در برابر خشکی و کم آبی و سایر تنش‌های محیطی مقاوم است و محصولاتی مرغوب و بازار پسند دارد.

۵. نهال فندق انیس ترکیه: گونه‌ای وارداتی و بسیار مقاوم به سرماست که محصولاتی بازار پسند و مرغوب دارد.

بهترین مناطق برای کاشت نهال فندق

اگر در امر باغداری و احداث باغ فندق تجربه داشته باشید می‌دانید که این رقم نهال همواره در نواحی مرطوی با آب و هوای معتدل و نیمه سردسیری سازگاری بیشتری دارد، پس می‌توان نتیجه گرفت که کاشت نهال فندق در این مناطق بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت. درختچه فندق زمانی که در ایده‌آل‌ترین شرایط محیطی برای رشد خود قرار گیرد تا حداکثر ارتفاع ۶ متری رشد خواهد کرد و دارای برگ‌های پهن و دندانه داری خواهند شد که کل تاج درخت را می‌پوشانند.

بهترین نوع خاک برای رشد نهال فندق، خاک‌های رسوبی و شنی است که ph اسیدی دارند و از آن‌جایی که درخت فندق ریشه‌های افشان و گسترده‌ای دارد از فرسایش خاک در محل نیز جلوگیری خواهد کرد.

از جمله مهم‌ترین عواملی که در رشد و عملکرد بهتر درختات فندق تاثیرگذار است، میزان بارش سالیانه در منطقه است و در صورتی که رطوبت منطقه از طریق بارش به ۷۰% برسد، می‌توان گفت که نهال فندق در بهترین منطقه برای رشد خود قرار گرفته است و می‌توان انتظار عملکرد و باردهی تجاری از آن داشت.

چرا باید نهال فندق اصلاح شده بخریم؟

در حالت کلی نهال فندق از جمله ارقام نهالی است که بسیار کم توقع، سازگار با هر اقلیمی و تجاری است؛ به گونه‌ای که با خرید نهال فندق و کاشت و پرورش آن ضمن این که شما این امکان را خواهید داشت که با فروش محصولات مرغوب خود به بازارهای داخلی و خارجی در طی مدت زمان کوتاهی به سود بسیار خوبی دست یابید، امکان ایجاد کارآفرینی و اشتغال را نیز خواهید داشت. همچنین باید بدانید که مدت زمان ماندگاری محصولات فندق به سبب داشتن رویه چوبی ضخیم بسیار بالاست و این خود نوعی مزیت به حساب می‌آید‌.

حال تصور کنید که شما اقدام به خرید نهال فندق اصلاح شده و پیوندی کرده‌اید که برتری‌های بیشتری نسبت به نهال فندق معمولی دارد؛ در واقع نهال فندق اصلاح شده علاوه بر این که محصولات مرغوب‌تر و با کیفیت‌تری خواهد داشت، طول عمر اقتصادی بالا و قدرت رشد و باردهی بیشتر در مدت زمان کوتاه‌تر و همچنین مقاومت و سازگاری بسیار بالاتری نیز خواهد داشت که باعث می‌شود باغدار همواره در سوددهی باشد.

نهال فندق

معرفی سه نهال فندق گرمسیری برای کاشت در ایران

در میان واریته‌های متنوع نهال فندق، برخی ارقام وجود دارند که قابلیت کاشت و سازگاری در اکثر مناطق و اقلیم‌های آب و هوایی از جمله آب و هوای معتدل و گرمسیری را نیز دارند و تحت عنوان نهال فندق گرمسیری در نهالستان‌های معتبر تولید و عرضه می‌شوند. این ارقام در آب و هوای معتدل و گرمسیری قابلیت رشد و عملکرد بسیار مطلوبی دارند و ضمن این که نسبتا میان گل و یا زودگل هستند، به این معنی که از همان اوایل فصل بهار شروع به گلدهی می‌کنند.

● نهال فندق قزوین: گونه‌ای بومی، زودبازده ، میان گل و دارای محصولات با کیفیت با طعم شیرین و چرب

● نهال فندق توندا: گونه‌ای غیر بومی و بسیار تجاری، میان گل و بسیار سازگار با شرایط محیطی

● نهال فندق نخجوان: گونه‌ای مقاوم و سازگار با اکثر شرایط آب و هوایی که دارای طول عمر مفید نسبتا کوتاهی است اما محصولات کیفیت آجیلی بالایی دارند.

معتبرترین مراکز فروش نهال فندق مقاوم به سرما

ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که نهال فندق نیز با قرار گرفتن در معرض تنش‌های محیطی همچون سرما و یخبندان با خطر نابودی مواجه می‌شود؟ در پاسخ این سوال می‌توان با قطعیت گفت که بله زیرا نهال فندق همانند سایر ارقام امکان حرکت و جابه جایی ندارد به همین دلیل کشاورزان در نواحی کوهستانی و سردسیری به دنبال مراکز معتبر فروش نهال فندق مقاوم به سرما هستند تا خود را از این چالش بزرگ نجات دهند.

با توجه به این که در قسمت‌های قبلی گفته شد که نهال فندق دانه‌ای بسیار اقتصادی و سودآور است و رشد مطلوب‌تری در نواحی معتدل و نیمه مرطوب دارد، باغداران نواحی سردسیر نیز به هیچ وجه نمی‌خواهند از سوددهی این محصول تجاری عقب بیافتند و با خرید نهال فندق سازگار با آب و هوای سرد از نهالستان‌های معتبر، اقدام به احداث باغ فندق می‌کنند.

کلام آخر

در صورتی که شما خواننده گرامی نیز جز آن دسته افرادی هستید که علاقه‌مند به خرید نهال فندق برای مناطق سردسیری هستید، باید بدانید که مرکز اصلی تولید و فروش نهال فندق سردسیری در ایران، نهالستان بزرگ پالیز نهال است که طی چند دهه اخیر فعالیت رسمی خود را تحت نظارت جهاد کشاورزی ادامه داده است و به سبب تولید ارقام نهال سالم و شناسنامه دار زبانزد باغداران بسیاری است.

ضمن این که کارشناسان و مشاوران مجرب مستقر در این نهالستان می‌توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما عزیزان در مسیر احداث باغ فندق چه در نواحی گرمسیری و چه در نواحی سردسیری باشند. جهت ایجاد پل ارتباطی با این مجموعه کافیست از طریق لینک paliznal.ir وارد سایت شده و از مشاوره ۲۴ ساعته و رایگان نهالستان پالیز نهال بهره مند شوید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *