صفحه اصلی / سایر رسانه ها / بهترین نهال زردآلو از نظر باغداران حرفه­ ای کدامند؟ بهترین نهال زردآلو
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
نهال زردآلو

بهترین نهال زردآلو از نظر باغداران حرفه­ ای کدامند؟ بهترین نهال زردآلو

باغداران جوان و کسانی که به تازگی اقدام به احداث باغ زردآلو کرده­اند معمولا به دنبال باغداران حرفه­ای هستند تا بتوانند بهترین نهال زردآلو را بشناسند، اما بهترین نهال زردآلو از نظر باغداران حرفه ای چه نهالی است؟ آیا یک باغدار حرفه­ای تمام اطلاعات مهم را در مورد باغداری به تجربه آموخته است؟

در این خبر نامه نکات مهمی را در رابطه با انتخاب بهترین نهال زردآلو از نظر باغداران حرفه­ای مورد بررسی قرار داده و به شما می­آموزیم که اطلاعات مهم در رابطه با باغداری زردآلو را باید از کجا بیاموزید؟

میزان باردهی زردآلو در هکتار اولین معیار تشخیص بهترین نهال

یک باغدار حرفه­ای در درجه اول از باغداری خود به فکر سود و درآمد بیشتر است و از نظر یک باغدار حرفه­ای بهترین نهال زردآلو نهالی است که باردهی بالاتر داشته باشد، شاید گمان کنید که میزان باردهی زردآلو را می­توان با کود دهی و رسیدگی به موقع افزایش داد، حدس شما درست است اما حتی با رسیدگی مناسب به درخت شما می­توانید باردهی را به ظرفیت ژنتیکی آن رقم نزدیک کنید.

بنابراین میزان باردهی زردآلو به صورت ژنتیکی بر اساس رقم متفاوت بوده و شما در صورتی که قصد بهره برداری تجاری از باغ زردآلوی خود داشته باشید باید به دنبال رقمی باشید که بیشترین باردهی را داشته باشد.

توجه داشته باشید که شما نمی­توانید هر رقمی که باردهی بالا دارد برای منطقه خود انتخاب کنید بلکه در میان ارقام با باردهی بالاتر باید به دنبال رقمی باشید که قابلیت کاشت در شرایط آب و هوایی منطقه شما را داشته باشد.

به عوان مثال اگر نهال زردآلویی که زود گل است را در یک منطقه سردسیری بکارید حتی اگر آن رقم ۶۰ تن در هکتار باردهی داشته باشد نمی­تواند حتی یک تن باردهی در هکتار برای شما به ارمغان بیاورد چرا که شکوفه­ها در بهار دچار سرمازدگی شده و باردهی را می­تواند به صفر برساند.

بنابراین یک باغدار حرفه­ای در بین ارقام پر بار زردآلو به دنبال ارقامی می­گردد که سازگاری آب و هوایی با منطقه خودشان داشته باشد، برای کسب اطلاعات در این زمینه و انتخاب رقم پر بار و مناسب می­توانید با مشاوران نهالستان پالیز نهال در تماس باشید.

زمان باردهی درخت زردآلو معیار دوم در تشخیص بهترین نهال

یکی دیگر از معیارهایی که یک باغدار حرفه­ای برای انتخاب بهترین نهال زردآلو در نظر می­گیرند زمان باردهی درخت زردآلو است، زمان باردهی به دو معنا مورد توجه قرار می­گیرد، یکی زمان شروع باردهی پس از کاشت نهال که تحت عنوان زمان بازدهی اطلاق می­شود و دیگری زمان گلدهی در بهار است که از این نظر درختان به دو دسته زود گل و دیر گل تقسیم بندی می­شوند.

از نظر باغداران حرفه­ای که به دنبال سود دهی هر چه سریع­تر باغ هستند ارقام پیوندی زردآلو که می­توانند باردهی خود را از سال دوم تا سوم پس از کاشت نهال آغاز کنند بهترین نهال زردآلو هستند، ارقامی که دیر بازده بوده و تا سال پنجم پس از کاشت نهال باردهی خود را آغاز نمی کنند نمی­توانند نتخاب مناسبی باشند.

زود بازده بودن به باغدار کمک می­کند تا هزینه­ی کمتری را تا شروع باردهی صرف کرده و هزینه­ای که برای احداث باغ صرف می­شود هر چه زودتر بازگشت داشته باشد و در واقع بازگشت سرمایه زودتر اتفاق می­افتد.

در مورد زمان گلدهی در بهار هم در بخش پیش به آن اشاره شد، یک باغدار حرفه­ای به هیچ عنوان نهال زردآلویی که در اواخر اسفند تا اوایل فروردین گلدهی خود را آغاز می­کند برای یک منطقه سردسیر انتخاب نمی­کند، چرا که سرمازدگی بهاره هر ساله خسارت زیادی به ایشان وارد می­کند.

نهال زردآلو

مقاومت در برابر آفات و بیماری­های زردآلو معیار سوم در تشخیص بهترین نهال

معیار مهم دیگری که باغداران حرفه­ای در زمان انتخاب بهترین نهال زردآلو در نظر می­گیرند مقاومت نهال در برابر آفات و بیماری­های زردآلو است، شاید از خود بپرسید دلیل این همه اهمیت دادن به این موضوع چیست؟

در پاسخ به این پرسش شما باید گفت ارقام حساس زردآلو خیلی زود به آفات و بیماری­های مختلف مبتلا می­شوند و موضوع تنها به ابتلا شدن ختم نمی­شود بلکه درخت مبتلا در صورت حساس بودن به شدت درگیر شده و جمعیت آفت و یا بیماری روی درخت حساس به شدت افزایش پیدا می­کند.

افزایش جمعیت آفت و بیماری روی یک درخت سبب می­شود آن آفت یا بیماری در برابر سموم نیز به سرعت مقاومت پیدا کنند و نتیجه این می­شود که می­بینید در بسیاری از باغات زردآلو باغدار شاکی از این است که هر چه سم پاشی می­کند به عنوان مثال شته نابود نمی­شود.

بنابراین یک باغدار حرفه­ای و باهوش در زمان انتخاب نهال زردآلو به این مورد دقت می­کند که نهال به آفت و بیماری مقاوم باشد، ارقام پیوندی امروزه اغلب این مزیت را دارند چرا که در نهالستان­های معتبری مانند نهالستان پالیز نهال از پایه­های مقاوم و بومی مانند آلوچه وحشی برای پیوند زدن استفاده شده و این مقاومت از پایه به نهال انتقال پیدا می­کند.

خرید نهال زردآلو از نهالستان معتبر مهم­ترین توصیه باغداران حرفه­ای به تازه کارها

در بخش­های پیشین دانسیتد که معیارهای مهم در انتخاب بهترین نهال زردآلو کدام است، اما نکته­ی مهم نهایی در نظر باغداران حرفه­ای خرید نهال زردآلو از نهالستان معتبر است، اهمیت این موضوع از این بابت است که شما با مراجعه به یک نهالستان معتبر می­توانید به راحتی به نهال زردآلو پربار، زودبازده و البته مقاوم به آفات و بیماری­های گیاهی دسترسی داشته باشید.

دلیل دیگر اهمیت این موضوع این است که شما با مراجعه به نهالستان با تجربه و معتبر شانس دسترسی راحت و رایگان به اطلاعات مهم در زمینه­ی باغداری زردآلو را دارید، این مورد به ویژه برای باغداران جوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

باغداران جوان نمی­توانند به راحتی رقم مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود را انتخاب کنند و اطلاعات بسیار کمی در رابطه با اصول باغداری نوین دارند، مشاوران نهالستان می­توانند این اطلاعات را به صورت رایگان و بسیار مختصر و مفید به ایشان انتقال دهند تا پروسه احداث باغ را با موفقیت به انجام رسانده و در مدیریت باغ نیز در سال­های آینده موفق عمل کنند.

نهال زردآلو

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال زردآلو ، میوه و گردو سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.
علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال زردآلو مانند نهال زردآلو قیسی مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

دانستید که سه فاکتور بسیار مهم میزان بادهی، زمان باردهی و مقاومت به آفات و بیماری­ها را باید در زمان انتخاب بهترین نهال زردآلو در نظر داشته باشید اما پیش زمینه­ی اولیه در انتخاب نهال زردآلو برای شما باید شرایط آب و هوایی منطقه شما باشد، چنانچه نیاز به دریافت شماوره و راهنمایی در زمنیه خرید نهال زردآلو دارید می­توانید با مشاوران نهالستان پالیز نهال به صورت رایگان در تماس باشید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *