صفحه اصلی / سایر رسانه ها / بهترین روش های لاغری با دستگاه های ورزشی
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
دستگاه های ورزشی

بهترین روش های لاغری با دستگاه های ورزشی

امروزه تناسب‌اندام و لاغری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از مردم هستند. اگرچه داروها، گن‌ها و رژیم‌های مختلف غذایی تأثیر بسزایی در چربی‌سوزی و کاهش وزن دارند؛ اما همواره یکی از بهترین روش‌های لاغری استفاده از دستگاه‌های ورزشی نظیر الپتیکال، تردمیل، روئینگ، دوچرخه ثابت و استیر کلایمر است.

این دستگاه‌ها به شما کمک می‌کنند تا کالری بیشتری بسوزانید و همچنین میزان استقامت سیستم قلبی و عروقی خود را افزایش دهید. اگر شما هم می‌خواهید یک باشگاه کوچک در منزل خود داشته باشید و در محیطی آرام ورزش کنید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در خرید ترامپولین و سایر دستگاه‌های ورزشی به شما کمک کنیم.

معرفی بهترین دستگاه‌ های ورزشی برای لاغری و تناسب‌ اندام

کافی است سری به فروشگاه‌های لوازم ورزشی بزنید تا متوجه شوید دستگاه‌های مختلفی در بازار وجود دارند که برای چربی‌سوزی و لاغری مورداستفاده قرار می‌گیرند. هر یک از این دستگاه‌ها عملکرد و ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند؛ بنابراین پیش از خرید این نوع دستگاه‌ها باید در مورد آن آگاهی داشته باشید و متناسب با نیاز‌های خودتان خرید کنید. انواع دستگاه‌های ورزشی برای تناسب‌اندام به شرح زیر هستند:

دستگاه الپتیکال

دستگاه الپتیکال یا اسکی فضایی یک دستگاه ورزشی ثابت است که برای چربی‌سوزی و انجام تمرینات هوازی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه فشار کمتری را نسبت به تردمیل به زانو‌ها وارد می‌کند؛ به همین دلیل مناسب افرادی است که از زانودرد رنج می‌برند.

دستگاه الپتیکال به طور هم‌زمان عضلات بالاتنه و پایین تنه شما را درگیر می‌کند؛ بنابراین برای چربی‌سوزی و کاهش وزن بسیار مناسب است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه الپتیکال امکان تغییر مقاومت دستگاه است.

شما می‌توانید تمرینات خود را با دستگاه الپتیکال سخت یا آسان کنید و آمادگی جسمانی خود را افزایش دهید. جالب است بدانید دستگاه الپتیکال تمریناتی نظیر اسکی کراس، دویدن و پیاده‌روی را شبیه‌سازی می‌کند و تاثیر بسزایی در چربی‌سوزی شما دارد؛ بنابراین به جرات میتوان گفت قیمت الپتیکال نسبت به امکاناتی که این دستگاه دارد بسیار مناسب است.

دستگاه های ورزشی

دستگاه دوچرخه ثابت

دستگاه دوچرخه ثابت یک جایگزین ایدال برای ورزش‌کردن با دوچرخه در فضای باز است؛ زیرا عضلات ساق پا، باسن، کمر، همسترینگ و چهار سر ران را درگیر می‌کند و برای چربی‌سوزی مناسب است. البته برای نتیجه‌گیری مطلوب از این دستگاه باید سریع‌تر رکاب بزنید.

شما می‌توانید ۳ دقیقه به‌صورت سریع رکاب بزنید و سپس ۲ دقیقه در فواصل ست به خودتان استراحت دهید. در زمان ورزش با دستگاه دوچرخه ثابت می‌توانید در هر دقیقه بین ۲۰ تا ۳۰ کالری بسوزانید.

دستگاه های ورزشی

دستگاه تردمیل

تردمیل یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های ورزشی است که برای باشگاه خانگی خودتان می‌توانید آن را خریداری کنید. دستگاه تردمیل پیاده‌روی، دویدن و کوه‌نوردی را شبیه‌سازی می‌کند و برای تقویت قلب و عروق بسیار موثر است.

تردمیل عضلات ساق پا، شکم، باسن، چهار سر ران و همسترینگ را درگیر می‌کند؛ بنابراین در کنار یک رژیم غذایی لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از ورزش با تردمیل بگیرید باید شیب آن را روی یک درصد قرار دهید و با سرعت بیشتری روی تردمیل بدوید. دستگاه تردمیل به افرادی که زانودرد دارند توصیه نمی‌شود.

دستگاه قایقی

دستگاه قایقی یا rowing machine یکی دیگر از دستگاه‌های ورزشی برای چربی‌سوزی است که عضلات مختلف بدن نظیر شکم، عضله دو سر و سه سر، ساق پا، دلتوئید و باسن را درگیر می‌کند؛ بنابراین این دستگاه مناسب افرادی است که می‌خواهند تمام اعضای بدن خود را درگیر ورزش کنند.

ورزش با دستگاه قایقی یا پارویی به‌صورت نشسته انجام می‌شود؛ بنابراین میزان استرس در بدن در زمان استفاده از دستگاه قایقی بسیار پایین است. میزان کالری‌سوزی دستگاه قایقی برای افراد بین ۵۰ تا ۸۰ کیلو در بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری است. البته با افزایش شدت استفاده از دستگاه می‌توانید میزان کالری‌سوزی را افزایش دهید.

ترامپولین

ترامپولین یکی دیگر از وسایل ورزشی مناسب برای چربی‌سوزی است که ضمن اثرگذاری بر بالاتنه و پایین‌تنه یک تفریح شاد و هیجان‌انگیز نیز به شمار می‌رود. این وسیله از قدیم برای تقویت چالاکی و انعطاف ورزشکاران در ژیمناستیک مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام نیز کاربرد دارد.

تقویت عروق قلب، کاهش وزن، تقویت تراکم استخوان، درمان افسردگی و اضطراب و توسعه قابلیت تعادل و هماهنگی از جمله مزیت‌های این وسیله به شمار می‌روند. ترامپولین با کمترین فشار و دخالت شما انجام می‌شود و احساس معلق بودن در هوا را به شما القا می‌کند؛ بنابراین انگیزه شما را برای ورزش‌کردن افزایش می‌دهد.

دستگاه پله

زمانی که صحبت از دستگاه‌های بدنسازی چربی‌سوزی و تناسب‌اندام به میان می‌آید نمی‌توان از معرفی دستگاه پله یا استیرکلایمر صرف‌نظر کرد. این دستگاه ورزش کوه‌نوردی را شبیه‌سازی می‌کند و باعث سوزاندن چربی‌های بدن شما می‌شود.

برای انجام ورزش با دستگاه پله ابتدا باید تمرینات خود را آهسته شروع کنید و سپس به‌تدریج مقاومت دستگاه را بیشتر کنید. از مزایای استفاده از دستگاه پله می‌توان به افزایش عملکرد قلب، افزایش سوخت‌و‌ساز بدن، بهبود کارکرد ریه و افزایش قدرت بدنی اشاره کرد.

نکاتی برای چربی سوزی با دستگاه‌ های بدنسازی

به یاد داشته باشید که استفاده از دستگاه‌های بدنسازی برای چربی‌سوزی به دانش و مهارت کافی نیاز دارد؛ بنابراین در ادامه این مقاله نکات مهم در زمینه لاغری با دستگاه‌های ورزشی را برای شما بیان می‌کنیم:

  • هرگز میان‌وعده‌ها را حذف نکنید.
  • برای رسیدن به تناسب‌اندام باید عزم خودتان را جزم کنید و تا دستیابی به هدف خود ناامید نشوید.
  • تمرین با وزنه را حتما در برنامه خود قرار دهید.
  • به‌اندازه کافی آب بنوشید.
  • استراحت و ریکاوری را در برنامه ورزشی خود جای دهید.
  • درصورتی‌که می‌خواهید زیر نظر مربی بدنسازی تمرین کنید؛ مربی را انتخاب کنید که در تشویق و انگیزه دادن به شما از هیچ کاری کوتاهی نکند.

سخن آخر

امروزه اهمیت ورزش‌کردن برای لاغری و چربی‌سوزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. حتی اگر برای لاغری به سراغ مشاوران تغذیه نیز بروید آنها از شما می‌خواهند در کنار رعایت رژیم غذایی برای کالری‌سوزی از دستگاه‌های بدنسازی نظیر تردمیل، دوچرخه ثابت و پله استفاده کنید.

البته انتظار نداشته باشید که از همان روزهای نخست کاهش وزن را تجربه کنید؛ زیرا فرایند کاهش وزن طول می‌کشد و تا حد زیادی به تمرین و ممارست شما بستگی دارد.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *