صفحه اصلی / سایر رسانه ها / آیا رمز ارز تتر استیبل کوین است؟
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
رمز ارز تتر

آیا رمز ارز تتر استیبل کوین است؟

از متداول‌ترین سؤالات در زمینه ارزهای دیجیتال می‌توان به چیستی تتر و استیبل کوین و رابطه‌ی این دو اشاره کرد. اگر می‌خواهید با این اصطلاحات آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

استیبل کوین (Stable Coin) چیست؟

استیبل‌ کوین یا ارز دیجیتال پایدار، رمز ارزی با پشتوانه است. پشتوانه‌ی استیبل کوین‌ها یا ارزهای ثابت هم می‌تواند طلا یا اشیای قیمتی دیگر باشد هم می‌تواند بر پول‌های رایج و ارزشمند دنیا تکیه کند. استیبل کوین‌ همان‌طور که از نامش پیداست قیمت ثابتی دارد و تحت تأثیر نوسانات قیمتی بازار ارز قرار نمی‌گیرد؛ بااین‌حال اگر پشتوانه استیبل کوین‌ها دچار تغییر قیمت شوند، ارز ثابت نیز به تبعیت از پشتوانه تغییر خواهد کرد. حتماً این سؤال در ذهن شما به وجود می‌آید که چگونه ممکن است ارزی تحت تأثیر نوسانات بازار قرار نگیرد؟ لطفاً تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا این موضوع را برایتان توضیح دهیم.

انواع استیبل کوین

اگر بخواهیم انواع استیبل کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال را مشخص و تفکیک کنیم باید بدانیم آن‌ها به دو دسته استیبل کوین‌های متمرکز و استیبل کوین‌های غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند.

استیبل کوین متمرکز

پشتوانه‌ی استیبل کوین، همان ارز فیات جهانی مثل دلار و یورو است. این ارزها از طرف شرکت‌هایی متمرکز اداره می‌شوند، به‌عبارت‌دیگر استیبل کوین‌ها از حمایت شرکت‌ها یا نهادها بهره‌مند هستند. این‌گونه ارزها از طریق روش‌هایی مانند واسطه قراردادن وثیقه، صادر می‌شوند مثل ارزهای دیجیتال «بیت شیرز / یو.اس.دی. Bitshares/USD» و «دای DAI».

به‌دلیل اینکه استیبل کوین دارای ساختار متمرکزی است، عرضه و تقاضای آن ازسوی کنترل‌کننده‌ی این ارز مدیریت می‌شود. در ادامه چند نمونه از استیبل کوین‌های متمرکز و مشهور در میان کاربران را نام برده‌ایم که تحت حمایت فیات هستند؛ این حمایت موجب محبوبیت فراوان این ارزها نزد کاربران بازار ارز شده است.

  • تتر (Tether – USDT): تتر محبوب‌ترین استیبل کوین در بازار ارز دیجیتال است. در ادامه شما عزیزان را با این استیبل کوین بیشتر آشنا خواهیم کرد.
  • ترو یو.اس.دی. (True USD – TUSD): ترو یو.اس.دی. نوعی از استیبل کوین‌ است که به‌تازگی در بازار ارز ظهور نموده؛ این استیبل کوین کاملاً از سوی دلار امریکا پشتیبانی می‌شود و با سرعت بالایی در حال رشد است.
  • پاکسوس استاندارد (Paxos Standard – PAX): این استیبل کوین نیز مانند دیگر استیبل کوین‌ها از جانب دلار امریکا حمایت می‌شود.
  • یو.اس.دی. کوین (USD Coin – USDC): درباره‌ی این استیبل کوین باید بگوییم که از طریق یکی از بزرگترین کارگزاری‌های جهان به نام کوین بیس (Coinbase) پشتیبانی می‌شود.
  • بایننس یو.اس.دی. (Binance USD – BUSD): استیبل کوین بایننس یو.اس.دی. از طریق کارگزاری بزرگ بایننس (Binance) منتشر و حمایت می‌شود.

استیبل کوین

استیبل کوین غیرمتمرکز

علاوه‌بر پشتیبانی نهادها یا شرکت‌های خاص از این نوع ارز، نوع دیگری از استیبل کوین‌ها وجود دارند که به‌صورت غیرمتمرکز از طریق دو روش دیگر به نام‌های رمز ارزهای دیجیتال معتبر و الگوریتم‌های ویژه مدیریت و حمایت می‌شوند. اگر بخواهیم مثالی برای این نمونه از ارز دیجیتال انتخاب کنیم، می‌توانیم ارز دیجیتال (DAI) را نام ببریم. این ارز غیرمتمرکزترین استیبل کوین بازار است.

مزایا و معایب استیبل کوین

استیبل کوین‌ها نوعی از ارز هستند که به‌نوبه‌ی خود دارای ویژگی‌های مثبت و منفی می‌باشند که آن‌ها را برای شما نام می‌بریم.

مزایای استیبل کوین

سرعت بالای تراکنش: یکی از مهم‌ترین ویژگی استیبل کوین‌ها سرعت بالای تراکنش و معاملات ارزی در بازار است.

عدم وجود شخص ثالث: در معاملاتی که با استیبل کوین انجام می‌شوند شخص ثالثی وجود ندارد که نیاز به تأییدش داشته باشید؛ درنتیجه کارمزدی هم برای شخص ثالث پرداخت نمی‌کنید.

معایب استیبل کوین

رشد کم: معامله‌گران استیبل کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال رشد کمتری را تجربه خواهند کرد؛ لذا نرخ بازگشت سرمایه در این نوع معاملات پایین‌تر از دیگر ارزها است.

ارز دیجیتال تتر

اولین، مهم‌ترین و قدرتمندترین استیبل کوین بازار، ارز دیجیتال تتر (Tether) است. رمز ارز تتر با نماد (USDT) نشان داده می‌شود. این ارز به‌طور مستقیم از طریق دلار امریکا حمایت می‌گردد.

مزایای ارز دیجیتال تتر

  1. سرعت بالای نقل و انتقالات: یکی از شاخص‌ترین مزیت‌های ارز دیجیتال تتر، سرعت انجام تراکنش‌ها است.
  2. کم بودن میزان کارمزد: کارمزد معاملات ارز تتر مبلغ ناچیزی است تا حدی که می‌توان گفت کارمزد این ارز تقریباً صفر است.
  3. ثبات قیمت: از ویژگی‌های مهم این ارز می‌توان به ثابت بودن قیمت آن اشاره کرد؛ درحالی‌که قیمت اکثر ارزهای بازار با استناد بر میزان درخواست معامله‌گران یا مقدار تراکنش‌ها تغییر می‌کنند.
  4. ذخیره آسان: برای معامله و ذخیره این ارز می‌توانید از طریق کیف پول‌های شخصی یا کیف‌ پول‌های کارگزاری منتخب خود اقدام کنید.
  5. حمایت صرافی‌ها از تتر: همان‌طور که می‌دانید ایران در لیست تحریم قرار دارد و در بازار ارزهای دیجیتال نیز چندان دستانش برای فعالیت باز نیست، اما این ارز نه‌تنها در صرافی‌های خارجی بلکه در کارگزاری‌های ایرانی نیز پشتیبانی و معامله می‌شود.
  6. تتر برای حرفه‌ای‌ها و تازه‌واردها: از خوبی‌های تتر این است که معامله این ارز نه‌تنها برای حرفه‌ای‌ها بلکه برای تازه‌واردان به بازار ارز دیجیتال نیز مناسب است.

برای خرید تتر (صرافی تبدیل) می‌توانید به وبسایت صرافی ارز دیجیتال تبدیل مراجعه کنید. همچنین برای اطلاع از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال تتر

تعداد کیف پول‌های بازار ارز کم نیست اما فهمیدن اینکه کدام کیف پول در بازار ارزهای دیجیتال بهتر از دیگری عمل می‌کند از مواردی است که نیازمند توجه مضاعف معامله‌گران است. در این بخش قصد داریم شما را با تعدادی از کیف پول‌های برتر دنیای ارزهای دیجیتال آشنا سازیم.

بهترین کیف پول‌ها

  1. کیف پول تتر (Tether Wallet): این کیف پول نوعی از کیف پول‌های نرم‌افزاری است که روی تلفن همراه نصب می‌شود. متأسفانه به ‌سبب تحریم علیه ایران این کیف پول قابل‌دسترسی برای کاربران ایرانی نیست؛ البته اگر مایل به انتخاب این کیف پول هستید می‌توانید با کارگزاری مشورت کنید. کیف پول تتر مخصوص ارز تتر است؛ همچنین کارکردن با اپلیکیشن تتروالت بسیار آسان است.
  2. کیف پول تراست (Trust Wallet): این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌ها برای تمام ارزهای دیجیتال است. شما به‌عنوان معامله‌گر یا استخراج‌کننده‌ی ارز تتر می‌توانید با استفاده از تراست والت که روی تلفن همراهتان نصب کرده‌اید، تتر را معامله یا استخراج کنید. تراست والت یکی از امن‌ترین و ساده‌ترین اپلیکیشن‌های بازار ارز است.
  3. کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet): کوینومی یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهای بازار ارز است. یکی از ویژگی‌های کامل‌کننده این اپلیکیشن توانایی آن برای ذخیره تعداد زیادی رمز ارز است. با این کیف پول قادر به معامله‌ی بسیاری از ارزها خواهید بود.
  4. کیف پول آتمیک (Atomic Wallet): این کیف پول یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. این نرم‌افزار به‌گونه‌ای طراحی شده که هم روی تلفن همراه و هم روی ویندوز قابل‌اجرا می‌باشد. آتمیک والت برای اکثر رمز ارزها قابل‌استفاده است.
  5. کیف پول ترزور (Trezor Wallet): کیف پول ترزور یکی از والت‌های سخت‌افزاری است که امنیت بسیار بالایی دارد. این کیف پول شبیه فلش است و از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل می‌شود؛ همچنین قابلیت‌های بسیاری دارد و نیز محبوب‌تر است.
  6. کیف پول لجر نانو (Ledger Nano): کیف پول لجر نانو شباهت بسیاری به ترزور دارد، زیرا هم سخت‌افزاری و قابل‌استفاده در گوشی همراه و کامپیوتر است هم امنیت بالایی دارد.
نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *