صفحه اصلی / اخبار ورزشی / آرژانتین، قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
آرژانتین

آرژانتین، قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲

فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بین دو تیم آرژانتین و فرانسه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و آلبی‌سلسته در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و فاتح جهان شد.

در دیدار فینال جام جهانی قطر، دو تیم آرژانتین و فرانسه از ساعت ۱۸:۳۰ برابر هم به میدان رفتند که گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

آرژانتین ۳ – فرانسه ۳
داور: سیمون مارسینیاک (لهستان)
ورزشگاه: لوسیل
گل: لیونل مسی (۲ گل) و آنخل دی‌ماریا، کیلیان ام‌باپه (۳ گل) برای فرانسه
کارت زرد: انسو فرناندس، مارکوس آکونیا، ناهیل مولینا و گونسالو مونتیل از آرژانتین، آدرین ربیو، مارکوس تورام و اولیویه ژیرو از فرانسه
کارت قرمز: –

ترکیب آرژانتین: امیلیانو مارتینس (دروازه‌بان)، کریستین رومرو، نیکلاس اوتامندی، آنخل دی ماریا (۶۴- مارکوس آکونیا)، ناهیل مولینا (۹۰- گونسال مونتیل)، رودریگو دی‌پائول (۱۰۲- پارادس)، انسو فرناندس، الکسیس مک‌آلیستر (۱۱۶- پتسلا)، نیکلاس تاگلافیکو (۱۲۰- پائولو دیبالا)، خولین آلوارس (۱۰۲- لائوتارو مارتینس) و لیونل مسی.

ترکیب فرانسه: هوگو لوریس (دروازه‌بان)، رافائل واران (۱۱۳- ابراهیما کوناته)، دایوت اوپامکانو، تئو ارناندز (۷۱- کاماوینگا)، ژول کونده (۱۲۰- اکسل دیساسی)، اورلین شوامنی، آنتوان گریزمان (۷۱- کینگزلی کومان)، آدرین ربیو (۹۵- یوسف فوفانا)، عثمان دمبله (۴۱- مارکوس تورام)، کیلیان ام‌باپه و اولیویه ژیرو (۴۱- کولو موآنی).

نیمه نخست

ساعت ۱۸:۳۰ بازی با سوت داور لهستانی آغاز شد.

بازی بسیار آرام آغاز شد و دو تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشتند.

در دقیقه ۵، ضربه محکم مک‌آلیستر از پشت محوطه جریمه را لوریس مهار کرد.

در دقیقه ۱۹، ضربه سر ژیرو روی ارسال ضربه ایستگاهی گریزمان به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۲، دی‌ماریا با عبور از دمبله وارد محوطه جریمه شد و تعادلش را از دست داد تا داور خطای دمبله را بگیرد و برای آلبی‌سلسته اعلام پنالتی کند. مسی پشت توپ ایستاد و توپ را تبدیل به گل کرد.

در دقیقه ۳۶، ضدحمله آرژانتینی‌ها از سمت راست با پاس مسی به آلوارس و پاس او به مک‌آلیستر همراه شد و او دی‌ماریا را با لوریس تک به تک کرد تا ستاره آلبی‌سلسته اختلاف را به ۲ گل افزایش دهد.

در دقیقه ۴۱، دشان ترجیح داد با دو تعویض به تیمش شوک دهد.

داور برای این نیمه ۷ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که خطر خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و آرژانتین پیروز به رختکن رفت.

نیمه دوم

بازی در حالی شروع شد که در ۵ دقیقه ابتدایی این نیمه فرانسه توپ و میدان را در اختیار داشت.

در دقیقه ۴۹، ارسال از سمت چپ برای دی‌پائول با ضربه چکشی این بازیکن همراه شد که لوریس توپ را در اختیار گرفت.

در دقیقه ۵۷، نفوذ آلوارس از سمت راست همراه شد تا او با شوتی خطرناک دروازه فرانسه را تهدید کند که لوریس توپ را در ۲ ضرب گرفت.

در دقیقه ۸۰، فرار کولو موآنی باعث شد تا اوتامندی روی او خطا کند و داور برای فرانسه اعلام پنالتی کند. ام‌باپه پشت توپ قرار گرفت و اختلاف را به حداقل رساند.

در دقیقه ۸۱، اشتباه مسی سبب شد تا توپ به کومان برسد و او آن را برای ام‌باپه ارسال کند و یک و دوی این بازیکن با موآنی سبب شد تا ام‌باپه در فرصتی مناسب قرار بگیرد و ضربه والی محکم این بازیکن دروازه آرژانتین را برای دومین بار باز کرد.

داور برای این نیمه ۸ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

در دقیقه ۴+۹۰، حرکت انفجاری کومان با خطا روی این بازیکن همراه که داور آوانتاژ داد و کاماوینگا با پاس کات‌بک، توپ را برای ربیو کاشت و ضربه او را مارتینس گرفت.

در دقیقه ۷+۹۰، شوت بسیار محکم مسی از پشت محوطه جریمه با واکنش استثنایی لوریس به کرنر رفت.

وقت اضافه

آرژانتین نیمه نخست وقت اضافه را بهتر از حریف اروپایی خود آغاز کرد. در ادامه فرانسه هجومی‌تر بود و چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه آلبی‌سلسته انجام داد که هیچ‌کدام دروازه مارتینس را تهدید نکردند.

در دقیقه ۱۰۵، کار زیبای مسی، خط دفاع فرانسه را به هم ریخت و توپ را مقابل لائوتارو قرار داد که ضربه او با تکل زیبای اوپامکانو به فرناندس رسید و شوت والی این بازیکن را واران در آستانه ورود به دروازه به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۱+۱۰۵، باز هم لائوتارو با لوریس تک به تک شد که شوت این بازیکن با تکل استثنایی تورام به بیرون رفت که داور به اشتباه آن را اوت دروازه اعلام کرد.

در دقیقه ۱۰۷، شوت محکم مسی از روی خط محوطه جریمه را لوریس به سختی مهار کرد.

در دقیقه ۱۰۹، کار زیبا و ترکیبی بازیکنان آرژانتین توپ را به لائوتارو رساند و ضربه او را لوریس مهار کرد اما در ریباند مسی موفق شد باز هم دروازه فرانسه را باز کند و گل سوم آلبی‌سلسته را به ثمر برساند.

در دقیقه ۱۱۷، ضربه ام‌باپه از پشت محوطه جریمه به دست مونتیل برخورد کرد تا داور دوباره برای فرانسه اعلام پنالتی کند. ام‌باپه پشت توپ قرار گرفت و تبدیل به نخستین بازیکن بعد از پله و جف هورست شد که توانسته در فینال جام جهانی هت‌تریک کند.

در دقیقه ۱۲۰، ارسال روی دروازه آرژانتین با ضربه سر موآنی همراه شد که به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳+۱۲۰، کولو موآنی در حالتی ایده‌آل با دروازه‌بان آرژانتین تک به تک شد که ضربه روی پای او را مارتینس به زیبایی گرفت و آرژانتین را در فینال نگه داشت.

ضربات پنالتی

پنالتی اول فرانسه را ام‌باپه تبدیل به گل کرد.

مسی نخستین پنالتی آرژانتین را گل کرد.

کومان دومین پنالتی فرانسه را از دست داد و مارتینس آن را مهار کرد.

پائولو دیبالا دومین پنالتی آرژانتین را زد و آن را تبدیل به گل کرد.

سومین پنالتی فرانسه را شوامنی را به اوت زد.

سومین پنالتی آلبی‌سلسته توسط پارادس تبدیل به گل شد تا آرژانتین اختلافش را افزایش دهد.

چهارمین پنالتی خروس‌ها را کولو موآنی گل کرد.

گونسالو مونتیل چهارمین پنالتی آرژانتین را گل کرد تا مسی و یارانش فاتح جام جهانی ۲۰۲۲ شوند.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *