صفحه اصلی / اخبار ورزشی / هر آنچه باید درباره عوارض کراتین تقلبی بدانید
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
عوارض کراتین تقلبی

هر آنچه باید درباره عوارض کراتین تقلبی بدانید

با توجه به اینکه کشور در دهه گذشته شاهد افزایش تقاضا برای مکمل های ورزشی بوده است، لذا مکمل های اصلی و تقلبی رشد کرده اند. همیشه باید مکمل‌ها را از نمایندگی‌های معتبر و برندهای معتبر خریداری کنید زیرا سرمایه‌گذاری برای سلامت اولویت اصلی است. این روزها، مردم در مورد سلامتی خود بسیار محتاط شده اند و حتی بسیاری برای حفظ تناسب اندام خود از مکمل های بدنسازی استفاده می کنند. با این حال، با وجود بسیاری از مکمل‌های موجود در بازار، چگونه می‌توان مکمل‌های تقلبی را از مکمل‌های اصلی تشخیص داد؟ در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با عوارض کراتین تقلبی لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.


ذکر نکات حائز اهمیت در بررسی عوارض کراتین تقلبی

مردم می گویند سرمایه گذاری روی سلامتی شما بزرگترین سرمایه گذاری است! اما بازار سیاه بر سلامت شما نیز تأثیر گذاشته است! بسیاری از چیزهایی که گران هستند و در عین حال مد روز هستند، مستعد کپی شدن و فروش در بازار سیاه هستند. جنبه تاریک تر این قضیه این است که تولید و فروش مکمل های تقلبی در کشورهای در حال توسعه مانند ایران افزایش یافته است. این به این دلیل است که مارک هایی که وارد می شوند به دلیل هزینه حمل و نقل، سفارشی و هزینه های سربار گران تر هستند، یعنی اگر هزینه اصلی مکمل کراتین در آمریکا ۳۵۰۰ باشد، به این معنی است که در ایران حدود ۷۰۰۰ قیمت خواهد داشت. به دلیل افزایش قیمت، اکثر اهالی بازار بدنسازی که دانش‌آموز و نوجوان هستند، به دلیل بودجه‌ای که دارند، مجبورند مدل‌های ارزان دیگری را انتخاب کنند.

  • برچسب ها را بررسی کنید

در بررسی عوارض کراتین تقلبی ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید، مکمل‌های جعلی دارای فونت‌های نامنظم در بسته‌بندی خود هستند که نشان‌ها، رنگ‌های اشتباه و حتی برچسب اشتباه را دارند.

  • برچسب تغذیه

مکمل‌های تقلبی دارای برخی از مواد تشکیل‌دهنده هستند که در واقع در مکمل‌های اصلی نیستند. اگر چیزی اضافی در آن وجود داشته باشد یا چیزی اشتباه روی آن نوشته شده باشد، مکمل جعلی است.

  • مهر و موم را بررسی کنید

در بررسی عوارض کراتین تقلبی در صورت عدم وجود مهر و موم، محصول تقلبی است. مهر و موم روی درب جعلی شل و بی کیفیت است. مهر و موم روی بطری های تقلبی نامنظم یا شل وصل شده است. مهر اصلی دارای نام تجاری بر روی آن است. اگر ساده یا سبک باشد یک مکمل تقلبی است.

عوارض کراتین تقلبی

  • هولوگرام یا آرم

اکثر برندهای معروف هولوگرام سه بعدی دارند که جعل آن دشوار است. هولوگرام تامین کننده اصلی را از وب سایت آنها بررسی کنید.

  • برچسب MRP

مکمل های تقلبی معمولا برچسب MRP روی آن چسبانده نمی شود. مکمل های اصلی دارای برچسب MRP هستند که هولوگرام خود را بر روی آن دارند.

  • شماره تایید

برخی از شرکت‌ها خدمات آنلاینی را برای تأیید خود ارائه می‌دهند و در برخی، می‌توانید با مرکز خدمات مشتریان آن‌ها تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید که شماره خود را بررسی کنید و صحت محصول خود را بررسی کنید، در مواردی که جعلی است، دارای شماره نادرست هستند.

  • طعم، بو، رنگ و قابلیت اختلاط

مکمل‌های تقلبی به سختی در آب حل می‌شوند، باید تکان خیلی خوبی در شیکر بدهید تا مخلوط شوند، مکمل‌های اصلی به راحتی مخلوط می‌شوند. مکمل های اصلی دارای بافت صاف هستند، در حالی که مکمل های تقلبی بافت نامنظمی دارند. هم چنین مکمل های تقلبی بوی تند و طعم بدی دارند


اثرات جانبی و عوارض کراتین تقلبی

در بررسی عوارض کراتین تقلبی نکته ای که بسیار مهم این است که اگر آکنه روی پشت یا بازوها و ریزش مو دارید، این احتمال وجود دارد که مکملی که مصرف می‌کنید تقلبی باشد. مکمل های تقلبی برای بهبود توده عضلانی شما وجود ندارند، بلکه تمرکز آنها بر ثروتمند کردن قاچاقچیان است. آنها نه تنها روی پول شما تأثیر می گذارند بلکه به سلامتی شما نیز آسیب می رسانند. در بسیاری از کشورها از جمله هند تقریباً ۶۰ درصد از مکمل های فروخته شده تقلبی هستند! پس مراقب محصولات تقلبی باشید. بدانید که قرار است این مکمل را درون بدن خود وارد کنید، زیرا این موضوع بسیار مهم است. درنتیجه تمام سعی خود را انجام دهید که در بررسی و خرید مکمل بدنسازی، از مراکز معتبر و مجاز خرید خود را انجام دهید. داروخانه آنلاین داروبیار یکی از مراجع معتبر است که با ضمانت اصالت کالا، بهترین قیمت را در اختیار شما قرار می دهد.

اثرات جانبی کراتین تقلبی

در بررسی عوارض کراتین تقلبی اگر هر یک از این علائم واکنش آلرژیک به کراتین را دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

کهیر. تنفس دشوار؛ تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو.

استفاده از کراتین را متوقف کنید و در صورت داشتن موارد زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

تپش ضربان قلب یا بال زدن در قفسه سینه؛

مشکلات تنفسی؛

تورم، افزایش وزن سریع؛

علائم کم آبی، احساس تشنگی یا گرما شدید، ناتوانی در ادرار کردن، تعریق شدید یا پوست گرم و خشک. یا

علائم عدم تعادل الکترولیت، خشکی دهان، افزایش تشنگی، خواب آلودگی، احساس بی قراری، گیجی، حالت تهوع، استفراغ، افزایش ادرار، درد یا ضعف عضلانی، ضربان قلب سریع، احساس سبکی سر، غش کردن، یا تشنج (تشنج).

  • عوارض کراتین تقلبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

حالت تهوع، درد معده؛

اسهال

گرفتگی عضلات؛ یا

افزایش وزن

این لیست کاملی از عوارض کراتین تقلبی نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. کراتین می تواند به کلیه های شما آسیب برساند. این اثر زمانی افزایش می یابد که از برخی داروهای دیگر نیز استفاده می کنید، از جمله:

آنتی ویروس ها، آنتی بیوتیک های تزریقی؛

شیمی درمانی؛

دارو برای اختلالات روده؛

دارو برای جلوگیری از رد پیوند عضو؛

داروهای پوکی استخوان تزریقی

برخی از داروهای درد یا آرتریت (از جمله آسپرین، تیلنول و..).

همان طور که گفتیم این لیست کامل نیست. سایر داروها ممکن است با کراتین تداخل داشته باشند، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی. همه تداخلات احتمالی در این راهنمای دارویی ذکر نشده است. سعی کنید در این حوزه از متخصصان و کارشناسان مجرب کمک بگیرید. هم چنین شناخت مکمل ها و کسب آگاهی در این حوزه بسیار الزامی می باشد. هم چنین مشاورین متخصص در داروخانه آنلاین داروبیار به آدرس https://www.darubiar.com/ به صورت رایگان به شما خدمت رسانی می کنند.

 

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *