صفحه اصلی / سایر رسانه ها / میراکل گاردن دبی: راهنمای بازدید از جاذبه های باغ میراکل گاردن
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
میراکل گاردن دبی

میراکل گاردن دبی: راهنمای بازدید از جاذبه های باغ میراکل گاردن

در دل کویر سوزان امارات متحده عربی، واحه ای از رنگ و شکوفه به نام میراکل گاردن دبی (Dubai Miracle Garden) خودنمایی می کند. این باغ که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده، به سرعت به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شده و سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جلب می کند. میراکل گاردن با وسعت بیش از ۷۲۰۰۰ متر مربع، میزبان بیش از ۵۰ میلیون گل از انواع مختلف در رنگ ها و اشکال گوناگون است. این گل ها به گونه ای خلاقانه در کنار هم چیده شده اند که اشکال مختلفی مانند قصرها، حیوانات، شخصیت های کارتونی و حتی هواپیما را خلق می کنند. در این مقاله، سفری به این باغ گل خواهیم داشت و شما را با جاذبه های این باغ شگفت انگیز آشنا خواهیم کرد. همچنین نکاتی را برای بازدید هر چه بهتر از این مکان به شما ارائه خواهیم داد.

 

میراکل گاردن دبی

درباره میراکل گاردن دبی بیشتر بدانید

درست در روز ولنتاین سال ۲۰۱۳، گویی هدیه ای عاشقانه به شهر دبی تقدیم شد. میراکل گاردن دبی (Miracle Garden) با شکوفایی بیش از ۵۰ میلیون گل در رنگ ها و اشکال گوناگون، دروازه ای به سوی دنیایی از زیبایی و عطر را به روی بازدیدکنندگان گشود. این باغ که در زمینی به وسعت ۷۲۰۰۰ متر مربع احداث شده، به سرعت به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شد و نام خود را در کتاب گینس نیز به ثبت رساند. اما آنچه باغ معجزه را از دیگر باغ ها متمایز می کند، خلاقیت و نوآوری در خلق آثار هنری با استفاده از گل ها است. در اینجا با باغچه های گل معمولی روبرو نمی شوید، بلکه مجسمه ها، ساختمان ها، ماکت های سه بعدی و حتی شخصیت های کارتونی را خواهید دید که همگی با ظرافت تمام از گل ها پوشیده شده اند. گویی هنرمندان با قلم مویی از گل، بر بوم هستی نقش آفرینی کرده اند.

میراکل گاردن فقط نمایشگاهی از گل ها نیست، بلکه سفری در گذر زمان است. از مجسمه های الهام گرفته از شخصیت های کارتونی گرفته تا هواپیما و قصرهای مجلل، همگی با گل ها آراسته شده اند و حسی از نوستالژی و شگفتی را در بازدیدکنندگان زنده می کنند. شاید باورتان نشود، اما در دل کویر سوزان دبی، بیش از ۴۵ میلیون گل از ۶۰ گونه مختلف در باغ معجزه وجود دارد. این حجم از گل و گیاه، در کنار خلاقیت و ظرافت طراحان و باغبانان، این باغ را به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان تبدیل کرده است.

اگر به دنبال تجربه ای منحصر به فرد و خاطره ای فراموش نشدنی هستید، بازدید از میراکل گاردن دبی را به شما پیشنهاد می کنیم. در این باغ، با دنیایی از رنگ ها و عطرها روبرو خواهید شد و لحظات دل انگیزی را در میان گل ها سپری خواهید کرد. بهترین زمان برای بازدید از این باغ، فصل های خنک سال (پاییز، زمستان و اوایل بهار) است. باغ معجزه در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا تعطیل می شود.

باغ معجزه دبی، منتظر شماست تا با شکوه و زیبایی خود، شما را مجذوب تماشای خود کند.

 

میراکل گاردن کجاست؟

این باغ که در منطقه البرشا جنوبی دبی و در دبی لند واقع شده، بهشتی از گل هاست که هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند. چگونه به میراکل گاردن دبی برویم:

  • با وسیله نقلیه شخصی: باغ معجزه در خیابان البرشا ۳، منطقه ۲، دبی لند واقع شده است. می توانید با استفاده از ناوبری GPS به راحتی به این باغ برسید.
  • با اتوبوس: اتوبوس های خط RTA 105 و ۱۰۶ شما را به نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به باغ معجزه می رسانند.
  • با مترو: نزدیک ترین ایستگاه مترو به باغ معجزه، ایستگاه метро Nakheel است که در خط قرمز مترو دبی قرار دارد. از این ایستگاه می توانید با تاکسی یا اتوبوس به باغ معجزه بروید.

آدرس و اطلاعات تماس:

  • آدرس: Street 3 – Al Barsha – Al Barsha South – Dubai – United Arab Emirates
  • تلفن: ۹۷۱۴۴۲۲۸۹۰۲+
  • وب سایت: dubaimiraclegarden
  • قیمت بلیط: شروع قیمت از ۸۰ درهم (توجه داشته باشید قیمت درج شده مربوط به خرداد ماه ۱۴۰۳ می باشد)

ساعات بازدید:

  • باغ پروانه ها: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر
  • میراکل گاردن: (شنبه ها و یکشنبه ها ۹ صبح تا ۱۰ شب) (دوشنبه تا جمعه ۹ صبح تا ۹ شب)

نکاتی برای بازدید از باغ معجزه دبی:

  • بهترین زمان برای بازدید از این باغ، فصل های خنک سال (پاییز، زمستان و اوایل بهار) است.
  • باغ معجزه در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا تعطیل می شود.
  • در باغ معجزه کافه و رستوران وجود دارد که می توانید در آنها استراحت کرده و از میان وعده های غذایی لذت ببرید.
  • در این باغ امکان اجاره‌ی ویلچر و کالسکه بچه وجود دارد.
  • عکاسی در باغ معجزه آزاد است.

میراکل گاردن، با شکوه و زیبایی خود، منتظر شماست تا سفری خاطره انگیز را در میان گل ها تجربه کنید.

میراکل گاردن دبی

دانستنی های میراکل گاردن

میراکل گاردن دبی (Miracle Garden) فراتر از یک باغ گل معمولی است. این باغ با شکوه و زیبایی خود، دنیایی از شگفتی ها و نکات جالب را در خود جای داده است که هر بازدید کننده ای را مجذوب خود می کند. در ادامه به برخی از این نکات جالب اشاره می کنیم.

  • عظمت و زیبایی: هزینه ساخت این باغ ۴۰ میلیون درهم بوده که نشان دهنده ی وسعت و ظرافت بی نظیر آن است.
  • گل ها و گیاهان منحصر به فرد: در باغ معجزه می توانید گل ها و گیاهانی را ببینید که برای اولین بار در منطقه ی خلیج فارس کاشته شده اند و فرصتی برای تماشای گونه های نادر را به شما می دهند.
  • نوآوری و خلاقیت: دکوراسیون باغ هر سال به طور کامل تغییر می کند و با گل های جدیدی تزئین می شود. به این ترتیب هر بار که از این باغ دیدن می کنید، با منظره ای جدید و شگفت انگیز روبرو خواهید شد.
  • رکوردشکنی: باغ معجزه میزبان بزرگترین مجموعه گل اطلسی در دنیاست. تخمین زده می شود که حدود ۵۰ میلیون گل اطلسی در این باغ وجود داشته باشد.
  • طراحی خاص: شکل کلی باغ شبیه به زمین کریکت است و از نمای هوایی، شباهت به استادیوم المپیک دارد. پیاده روهای بزرگ دور تا دور باغ، امکان گشت و گذار و لذت بردن از زیبایی ها را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند.
  • صرفه جویی در مصرف آب: با وجود وسعت زیاد و تنوع گل ها، باغ معجزه به طور هوشمندانه ای از منابع آب استفاده می کند. گل های این باغ با استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب آبیاری می شوند و برای صرفه جویی در مصرف آب، از روش آبیاری قطره ای استفاده می شود.
  • جوایز و افتخارات: باغ معجزه به دلیل نوآوری در طراحی و ساخت، در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت جایزه موزل از شبکه بین المللی گردشگری باغ شده است.

باغ معجزه دبی با شکوفایی بیش از ۵۰ میلیون گل در رنگ ها و اشکال گوناگون، مقصدی رویایی برای عاشقان گل و طبیعت است. این باغ، گویی نگینی در میان انبوه آسمان خراش های شهر می درخشد و هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند.

سخن آخر: سفری به یادماندنی در میراکل گاردن

میراکل گاردن دبی، گویی نگینی در میان انبوه آسمان خراش های شهر می درخشد و با شکوفایی بیش از ۵۰ میلیون گل در رنگ ها و اشکال گوناگون دنیایی از زیبایی و عطر را به ارمغان می آورد. بازدید از باغ معجزه دبی، تجربه ای منحصر به فرد و خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در این باغ، با دنیایی از رنگ ها و عطرها روبرو خواهید شد و لحظات دل انگیزی را در میان گل ها سپری خواهید کرد.

منبع

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *