صفحه اصلی / سایر رسانه ها / علت وصل نشدن دستگاه شما به وای فای و ۲ راه حل
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
علت وصل نشدن دستگاه شما به وای فای

علت وصل نشدن دستگاه شما به وای فای و ۲ راه حل

فرض کنید می خواهید یک ویدیو از اینستاگرام دانلود کنید یا ویدیویهای مورد علاقه برای آموزش زبان تان را دانلود نمایید، اما وای فای وصل نمی شود. این موضوع دردآور است بخصوص وقتی که اینترنت موبایل نیز گران است.

دستگاه هوشمند من به Wi-Fi متصل نمی شود

ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه هوشمند و مودم هر دو به روز شده اند. سپس مودم و دستگاه هوشمند خود را دوباره راه اندازی کنید. می توانید دستگاه هوشمند را از برق بکشید و وصل کنید یا برنامه آن را برای پیدا کردن گزینه راه اندازی مجدد بررسی کنید – به عنوان مثال در برنامه Google Home، در زیر هر بخش دستگاه دارای یک ابزار Reboot است که می توانید از آن استفاده کنید.

اگر دستگاه هنوز به درستی متصل نشده است، سعی کنید آن را جابجا کنید – فاصله و تداخل می توانند در برقراری اتصال تاثیر بگذارند، به ویژه برای دستگاه های هوشمند کوچکتر. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه هوشمند شما برای کار کردن به هاب Zigbee نیازی نداشته باشد، البته این مورد بیشتر در دستگاه های هوشمند قدیمی دیده می شود اما مشکلی است که هنوز گاهی اوقات اتفاق می افتد.

اگر دستگاه هوشمند شما بخصوص در ساعات شلوغ روز سیگنال خود را از دست می دهد، باید بررسی کنید که آیا مودم شما از تعویض باند خودکار برای دستگاه ها پشتیبانی می کند یا خیر. اگر چنین باشد، باید این ویژگی را خاموش کنید: گاهی اوقات مودم سعی می کند یک دستگاه هوشمند را به باند دیگری تغییر دهد، اما دستگاه برای این کار آماده نیست و این باعث می شود اتصال قطع شود.

همچنین بهتر است دستگاه مورد نظر را بررسی کنید و ببینید آیا اشکال خاصی دارد که اتصال به Wi-Fi را دشوار یا غیرممکن می کند. اسپیکرهای هوشمند Nest mini و HomePod هر دو در گذشته با چنین خطاهایی روبرو بوده اند. در این موارد، معمولاً مشکل خیلی زود برطرف می شود، مطمئن شوید که دستگاه شما به روز شده است. گاهی اوقات به روزرسانی سیستم عامل، مانند یک patch (تصحیح کننده) جدید iOS ، نیز بر عملکرد دستگاه هوشمند تأثیر می گذارد.

در نهایت، بعضی تنظیمات مودم نیز ممکن است دستگاه های هوشمند را مسدود کنند. اگر نتوانستید اشکال را پیدا کنید، با پشتیبانی دستگاه تماس بگیرید و مشکل را توضیح دهید.

 

کنسول بازی نمی تواند به Wi-Fi متصل شود

ابتدا، رسانه های اجتماعی و Downdetector را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی در سیستم بازی شما وجود ندارد – گاهی اوقات Xbox Live یا Playstation Network به هر دلیلی از بین می رود، اما بعد از مدت کوتاهی به طور معمول دوباره پشتیبان گیری می شود.

اگر همه چیز درست به نظر می رسد، مودم و کنسول بازی خود را ریست کنید. همچنین می توانید اتصال اینترنت را بررسی کنید. سیستم های بزرگی مانند Xbox و PlayStation در منوی تنظیمات خود گزینه ای برای آزمایش اتصال اینترنت دارند. در PlayStation، به Settings سپس Network بروید، سپس Test Internet Connection را انتخاب کنید. در Xbox، به Profile & System بروید، Settings را انتخاب کنید و در قسمت General ، Network Settings را انتخاب کنید، اکنون گزینه Test Network Speed & Statistics را پیدا خواهید کرد. این می تواند اطلاعات بیشتری درباره مشکل، و حتی نکاتی درباره مواردی که ممکن است لازم باشد تغییر دهید در اختیار شما قرار دهد.

اگر به نظر می رسد کنسول و مودم شما به درستی کار می کنند اما Wi-Fi مدام افت می کند، ممکن است لازم باشد دو دستگاه را به یکدیگر نزدیک کنید تا ببینید سیگنال بهبود می یابد یا خیر. سعی کنید اشیا بین کنسول و مودم را بردارید: قرار دادن هر دو در یک مکان مرتفع اغلب بهترین نتیجه را به همراه دارد.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *