صفحه اصلی / سایر رسانه ها / علت صدای یخچال وایت هاوس
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
یخچال وایت هاوس

علت صدای یخچال وایت هاوس

یخچال از آن دسته لوازمی است که وجود آن در هر خانه ای ضروری و لازم است. در گذشته بسیاری از یخچال های موجود در بازار حداقل با کمی صدا همراه بوده اند. اما امروزه اکثر شرکت های تولید کننده لوازم خانگی مانند وایت هاوس در تلاش هستند تا این دستگاه پرکاربرد را با کمترین میزان صدا تولید کنند.

در حال حاضر صدا دادن یخچال اتفاق طبیعی نیست و اغلب وجود یک اختلال یا مشکل در یخچال باعث ایجاد صدا می شود. اما علت صدای یخچال وایت هاوس چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی برخی از دلایل صدا دادن یخچال وایت هاوس بپردازیم. اگر شما هم به دنبال بازگرداندن آرامش به منزلتان هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

یخچال وایت هاوس تراز نیست و صدای لرزش دارد

بسته به اینکه چه عاملی باعث اختلال در عملکرد یخچال شده است، این دستگاه صداهای مختلفی از خود بیرون می دهد. در مواردی که یخچال وایت هاوس تراز نباشد، صدای ویبره و لرزش از این دستگاه شنیده می شود. تراز نبودن یخچال با خرید زیر یخچالی مناسب یا ابزار تراز قابل حل است؛ اما اگر برای بهبود این وضعیت اقدام نشود، ممکن است علاوه بر صدا دادن یخچال، مشکلات جدی تری برای این دستگاه اتفاق بیفتد.

یخچال وایت هاوس

روغن کمپرسور وارد کندانسور شده و صدای قل قل می دهد

معمولاً شنیدن صدای چکه از یخچال چندان مهم نیست و به دلیل آب شدن یخ در چرخه دیفراست این صدا شنیده می شود. اما صدای قل قل یا جوشیدن جدی است و معمولاً باید برای برطرف کردن آن از تکنسین لوازم خانگی کمک گرفته شود. این صدا زمانی ایجاد می شود که روغن کمپرسور وارد کندانسور و اواپراتور یخچال شود. صدای جوشیدن در یخچال معمولاً بعد از جابه جایی آن شنیده می شود و بعد از تخلیه و شارژ مجدد گاز، این مشکل رفع می شود.

پره های فن یخچال دچار شکستگی شده است

یک علت صدای یخچال، شکستگی پره های فن یخچال است. صدای ناشی از آسیب دیدگی فن یخچال بسیار بلند است و اغلب باعث نگرانی صاحبان آن می شود. جابه جایی و قرار گرفتن برخی از اتصالات یخچال در مسیر پره های فن، باعث شکستگی آن ها می شود. برای دانستن اینکه علت صدای یخچال وایت هاوس ناشی از شکستگی یا آسیب دیدگی فن است یا خیر، کافیست به قسمت پشتی یخچال نگاهی بیندازید و وضعیت پره ها را بررسی کنید. در صورتی که فن یخچال دچار آسیب شده است، از تکنسین بخواهید تا به تعویض آن بپردازد.

در مسیر حرکت گاز مبرد یخچال وایت هاوس اختلال ایجاد شده است

یکی از علت های صدای یخچال وایت هاوس که کمتر به آن پرداخته می شود، مختل شدن مسیر حرکت گاز مبرد در لوله ها و کمپرسور یخچال است. گرفتگی مسیر گاز مبرد معمولاً زمانی اتفاق می افتد که لوله های یخچال فرسوده یا بی کیفیت باشند. متاسفانه به دلیل وضعیت بد این لوله ها، حجم زیادی رسوب و کثیفی با گاز همراه می شوند و باعث اختلال در مسیر حرکت آن می شوند.

همین وضعیت باعث می شود تا صدایی زوزه مانند از دستگاه شنیده شود. اگرچه نمی توان در کیفیت لوله ها تغییری ایجاد کرد، اما با کمک یک تکنسین حاذق می توان فضای داخل لوله ها را شستشو داده و گاز کثیف را با گاز تمیز جایگزین کرد.

موتور فن کمپرسور و موتور فن اواپراتور یخچال وایت هاوس دچار خرابی شده است

هرگونه خرابی در موتور فن کمپرسور و موتور فن اواپراتور ممکن است باعث صدا دادن یخچال وایت هاوس شود. صدای ناشی از خرابی این قطعات اغلب زیاد است و اگر برطرف نشود می تواند باعث خراب شدن سایر قطعات این دستگاه بشود. خراب شدن هر کدام از این قطعات با نشانه های خاصی همراه است که با دانستن آن ها می توانید از وجود خرابی در این قطعات اطمینان حاصل کنید.

  1. نشانه های خراب شدن موتور فن کمپرسور: یخچال به طور مداوم خاموش یا روشن شده و در قسمت پایین یخچال مقدار زیادی آب جمع می شود.
  2. نشانه های خراب شدن موتور فن اواپراتور: یخچال نسبت به قبل به زمان بیشتری برای سرما نیاز دارد و صدا نزدیک به فریزر شنیده می شود.

یخچال وایت هاوس

کمپرسور یخچال قدیمی شده و در زمان استارت صدا می دهد

اگر زمان زیادی است که از یخچالتان استفاده می کنید، بد نیست از یک تعمیرکار بخواهید که وضعیت کمپرسور این دستگاه را بررسی کند. معمولاً کمپرسور یخچال اگر مستهلک و قدیمی شود، در زمان روشن شدن یا استارت زدن، صدایی از خود خارج می کند. خوشبختانه با تعویض کمپرس قدیمی می توان این مشکل یخچال وایت هاوس را رفع کرد.

اجزای برد یخچال وایت هاوس دچار خرابی شده است

گاهی اوقات علت صدای یخچال وایت هاوس به دلیل خرابی رله یا خازن برد یخچال است. خرابی این قطعات برد معمولاً در زمان کارکرد یخچال باعث ایجاد صدای ناهنجار می شود؛ که این صدا اغلب به شکل تق تق به گوش می رسد. هر زمان که علت صدای یخچال وایت هاوس ناشی از خرابی قطعات برد باشد، می توان با تعویض آن ها، مشکل صدای ناهنجار این دستگاه را رفع کرد.

برای رفع صدای یخچال وایت هاوس چه کار باید کرد؟

علت صدای یخچال هایت واس معمولاً به دلیل اختلال و خرابی در فن این دستگاه است. البته ممکن است خراب شدن خازن و قدیمی شدن کمپرسور نیز از دلایل دیگری باشند که باعث ایجاد صدای ناهنجار در یخچال شوند. مشکلات بالا به هیچ عنوان توسط افراد غیر متخصص قابل تعمیر نیستند. بنابراین؛ اگر تمایل به قطع صدای یخچال وایت هاوس دارید، از انجام هرگونه اقدام خودسرانه پرهیز کنید و از تکنسین با تجربه و نمایندگی های مجاز برای تعمیر یخچال وایت هاوس کمک بگیرید.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *