صفحه اصلی / سایر رسانه ها / راهنمای خرید بهترین توپ فوتبال
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
راهنمای خرید بهترین توپ فوتبال

راهنمای خرید بهترین توپ فوتبال

تا به امروز فوتبال از محبوب ترین بازی ها در بین تمامی سنین محسوب شده است. طبیعتا توپ فوتبال نیز بین تمامی انواع توپ های موجود در بازار محبوبیت ویژه ای دارد. همانطور که بازی فوتبال از زمان های گذشته تا به اکنون تغییرات زیادی داشته است؛ توپ فوتبال نیز تحولات زیادی کرده است.

توپ های فوتبال انواع مختلفی دارند؛ شاید در ابتدا برای خرید یک توپ فوتبال دچار سردرگمی شوید اما با کمی توجه به ساختار و متریال توپ می توانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در این مطلب به بررسی استاندارد­های یک توپ فوتبال می پردازیم که انتخاب و خرید را برای شما راحت تر کرده باشیم.

 

کدام توپ فوتبال مناسب نیاز شماست؟

در ابتدا باید بررسی کنید که توپ فوتبال مدنظر شما قرار است چه فاکتورهایی داشته باشد که بتواند نیاز شما را برطرف کند. مثلا شما می خواهید در چه مکانی با توپ خود بازی کنید؟ برای چه سنی میخواهید توپ فوتبال را تهیه کنید؟ و سوالاتی از این قبیل که جواب این سوالات را در ادامه این مطلب پاسخ خواهیم داد.

توپ فوتبال را برای چه بازی ای می خواهید؟

توپ فوتبال را برای بازی های دوستانه و تفریحی نیاز دارید یا برای مسابقات و تمرینات حرفه ای؟ به صورت کلی توپ های فوتبال به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  • توپ تمرین
  • توپ تمرینات تکنینی
  • توپ مسابقات
  • توپ مسابقات حرفه ای

در چه نوع زمینی قصد بازی فوتبال را دارید؟

توپ مد نظر را برای بازی در خیابان، سالن ورزشی و یا چمن می خواهید؟ به صورت کلی برای خرید توپ متناسب باید یکی از گزینه های زیر را مد نظر داشته باشید:

  • توپ خانگی
  • توپ خیابانی
  • توپ ساحلی
  • توپ های مخصوص چمن مصنوعی

سایز مناسب توپ را انتخاب کنید

آیا اندازه توپ فوتبال مهم است؟ لیگ های حرفه ای در سرتاسر دنیا از توپ سایز ۵ استفاده می کنند. در اصل، سایز ۵ توپی است که باید برای کسانی که فوتبال حرفه ای بازی می کنند و بالای چهارده سال دارند استفاده شود. با این حال، بسته به سن بازیکن و تنوع بازی ای که آنها بازی می کنند، توپ های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

در اینجا نگاهی به اندازه توصیه شده توپ فوتبال بسته به سن کاربر می اندازیم:

  • برای سنین ۶-۹ سال از توپ سایز ۳
  • برای سنین ۹-۱۴ سال از توپ سایز ۴
  • و برای سنین ۱۴+ سال از توپ سایز ۵

برای کودکان ۳-۶ سال و یا برای سرگرمی تمام سنین نیز میتوان از توپ های مینی سایز ۱ و۲ استفاده کرد.

چه مدت قصد استفاده از توپ را دارید؟

ابتدا مشخص کنید که چه مدت زمانی قصد دارید از توپ فوتبال استفاده کنید و سپس بودجه لازم را برایش در نظر بگیرید. طبیعتا اگر برای استفاده مداوم و حرفه ای نیاز به خرید توپ فوتبال دارید باید توپ هایی با جنس و متریال بهتر را مدنظر بگیرید.

برای انتخاب توپ فوتبال چه چیزهایی را بررسی کنیم؟

گزینه های زیر چند مورد از مواردی هستند که باید در هنگام خرید توپ مورد بررسی قرار دهید.

تست کردن راحتی

 خرید توپ فوتبال نیز مانند خرید کفش فوتبال نیاز به تست شدن دارد؛ توپ را در دست گرفته و متریال آن را بررسی کنید. با توپ دریبل بزنید و بدویید تا از راحتی و سایز مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی جنس

الیاف توپ را مشاهده کنید و اطمینان حاصل کنید که الیاف توپ با چسب چسبیده شده اند یا دوخته شده اند؟ توپ های با کیفیت با دست دوخته می شوند زیرا چسب در اثر ضربه و حرارت باز شده و انتخاب مناسبی  نیست.

از نظر جنس به بوتیل  و یا لاستیکی بودن توپ نیز توجه کنید؛ بهترین حالت انتخاب توپ هایی با مثانه لاستیکی است اما باید توجه داشت که باد این نوع توپ ها زودتر از جنس بوتیل خالی می شوند.

 

تعداد پنل ها

تعداد پنل های توپ فوتبال به طور معمول بین ۶ تا ۳۲ هستند؛ تعداد پنل های توپ روی کارکرد آن اثر مستقیم دارند؛ به صورتی که هر چه تعداد پنل کمتر باشد سرعت توپ بیشتر است.

تعداد پنل های توپ ها در مسابقات لیگی به صورت معمول ۱۸ عدد است.

وزن توپ

توپی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به شما بزند و وزن سنگینی نداشته باشد؛ عموما باید سعی   کنید توپی با کمترین وزن را انتخاب کنید.

 

نحوه مراقبت صحیح از توپ فوتبال

نحوه مراقبت صحیح از توپ فوتبال

مراقبت از توپ فوتبال می تواند باعث افزایش عمر توپ شود به صورتی که تا مدت ها توپ شما تغییر شکل نداده و به خوبی کیفیت اولیه خود را حفظ کرده باشد.

توپ فوتبال را چگونه تمیز کنید؟

  • از تمیز کردن توپ فوتبال با مواد شوینده غلیظ و یا پاشیدن آب به آن خودداری کنید؛ زیرا آب از منافذ توپ ممکن است به داخل آن برود و یا مواد شوینده باعث از بین رفتن چسب و متریال توپ و در نهایت باز شدن آن بشوند.
  • در هوای گرم و یا خیلی سرد از توپ خود استفاده نکنید.
  • در صورت نیاز توپ خود را با دستمال مرطوب و یا شستشوی آرام با اب ولرم و صابون تمیز کنید.
  • از نور خورشید برای خشک شدن توپ خود استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به چرم آن می شود.

فشار مناسب برای باد کردن توپ

توپ خود را حتما با فشار مناسب باد کنید؛ نه کمتر نه بیشتر. توپ شما اگر بهترین میزان فشار باد را داشته باشد؛ بهتر پرتاب می شود و سرعت و جهت بهتری هم خواهد داشت. می توانید برای توپ خود از فشار سنج استفاده کنید و بر اساس آن توپ را باد کنید.

تخلیه توپ

توصیه می شود که فشار باد توپ را پس از هر مسابقه و یا اگر مدت طولانی ای قصد بازی ندارید کم کنید تا میزان فشار بر روی دوخت توپ کاهش یابد.

خرید بهترین توپ فوتبال

جمع بندی

در این مطلب تمامی نکات لازم برای خرید یک توپ فوتبال به شما گفته شد تا بتوانید بهترین انتخاب را در هنگام خرید داشته باشید. ترجیحا برای خرید اقلام ورزشی خود باید از معتبرترین فروشگاه ها خرید شود که بتوانید تجربه خرید جنس اصل را با بهترین قیمت کسب کرده باشید. شما می توانید توپ فوتبال مناسب خود را با متنوع ترین رنج قیمت و کیفیت بالا از سایت سوت استور با کمک مشاورین متخصص آن تهیه کنید.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *