صفحه اصلی / دانلود مسابقات / بوکس / دانلود مستند زندگینامه مایک تایسون
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
Tyson The man The legend The truth
Tyson The man The legend The truth

دانلود مستند زندگینامه مایک تایسون

Tyson The man The legend The truth
Tyson The man The legend The truth

در این مطلب هم برای دوستداران ورزش بوکس و طرفداران مایک تایسون,مستند بسیار زیبایی از زندگینامه این بوکسور بزرگ و جنجالی را آماده کرده ایم.مستند حاضر که برای اولین بار در بین سایت های ایرانی برای شما عزیزان آماده شده است در سال ۲۰۰۸ به کارگردانی و نویسندگی James Toback  تهیه شده وبا استفاده از مصاحبه ها و تصاویر آرشیوی از مبارزات بوکس مایک تایسون و دیگر بزرگان بوکس دنیا از جمله محمد علی کلی  داستان فرود و سقوط این افسانه بوکس را مرور می کند.

مایکل جرارد تایسون معروف به مایک تایسون ( Michael Gerard “Mike” Tyson) بوکسور بازنشستهٔ آمریکایی است. وی جوان‌ترین قهرمان بوکس حرفه‌ای سنگین‌وزن و یکی از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی دنیا ست.تایسون از سال ۱۹۸۵ وارد دنیای بوکس حرفه‌ای شد. در ۱۹۸۶ قهرمان دسته فوق سنگین شورای جهانی مشت‌زنی شد و سال بعد قهرمانی اتحادیه جهانی مشت‌زنی و فدراسیون بین‌‌المللی مشت‌زنی را هم به چنگ آورد و قهرمان بلامنازع جهان شد. در ۱۹۸۸ در یک مبارزه به‌یادماندنی در ۹۱ ثانیه مایکل اسپینکس را ناک‌اوت کرده و اولین شکست او را رقم زد و ۲۰ میلیون دلار جایزه مسابقه را برد. تایسون به مدت ۶ سال بدون شکست قهرمان بوکس سنگین وزن جهان بود اما عواملی مانند ازدواج ناموفق محکومیت های متوالی و همچنین غافل شدن از تمرینات و درگیر حاشیه شدن روز به روز او را از دوران اوج دور میکرد تا آنکه در سال ۱۹۹۰ مغلوب جیمز داگلاس شد. او در سال ۱۹۹۲ به ۶ سال حبس محکوم شد و پس از ۳ سال از زندان آزاد شد. پس از آزادی از زندان گفته می‌شد که شخصیت او متحول شده‌است. خود تایسون می‌گفت که در زندان آثار مالکوم ایکس و کتاب‌های کمونیستی را مطالعه کرده و مسلمان شده است.
تایسون در سال ۱۹۹۶ قهرمانی شورای جهانی مشت‌زنی و اتحادیه جهانی مشت‌زنی را پس گرفت ولی در همان سال مغلوب ایواندر هالیفیلد شد و یکی از عناوین قهرمانی خود را از دست داد. در ۱۹۹۷ در نبرد مجدد با هالیفیلد با گاز گرفتن و کندن بخشی از گوش ایواندر هالیفیلد جنجال جدیدی آفرید. در ۱۹۹۹ دوباره به مدت کوتاهی زندانی شد. در سال ۲۰۰۲ دوباره شانس بازپس‌گیری قهرمانی خود را به دست آورد. او در نشست خبری پیش از مسابقه با لنوکس لوئیس به رقیب خود حمله‌ور شد و بر روی رینگ در راند هشتم ناک اوت شد. تایسون در سال ۲۰۰۶ پس از دو باخت پیاپی به دنی ویلیامز و کوین مک‌براید از ورزش حرفه‌ای کناره‌گیری کرد.

مشخصات:  AVI  ۷۰۰*۴۰۰  ۷۰۰MB

دانلود کامل برنامه:     مستقیم

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *