صفحه اصلی / سایر رسانه ها / بهترین وسایل ورزشی خانگی + مزایای استفاده از آن ها
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
وسایل ورزشی خانگی

بهترین وسایل ورزشی خانگی + مزایای استفاده از آن ها

بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف مانند عدم دسترسی به باشگاه ، بهداشت محیط و یا مشکلات اقتصادی از رفتن به باشگاه بیزار هستند، اما علیرغم نکات ذکر شده  به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می دهند.

راه حل ارائه شده برای این دسته از افراد این است که در خانه و با استفاده ازتجهیزات ورزشی خانگی،ورزش و تمرین کنند،کافی است هدف خود را مشخص کنند و با توجه به آن مناسب ترین دستگاه را برای انجام تمرینات ورزشی تهیه کنند. به عنوان مثال مت یوگا یکی از تجهیزات مهم در ورزش است.

یکی از مزایای تجهیزات ورزشی خانگی در دسترس بودن این تجهیزات است، یعنی شما هر زمان که اراده کنید می توانید به ورزش بپردازید.

از دیگر مزایا می توان به این نکته اشاره کرد که برای خرید آن ها نیاز به پرداخت هزینه های گزاف نیست و شما می توانید بهترین تجهیزات را با قیمتی با مناسب ترین قیمت خریداری کرده و از ورزش با آن لذت ببرید.

 در ادامه به بررسی دسته ای از تجهیزات ورزشی می پردازیم که با بهره از آن ها دیگر بی نیاز از هر گونه باشگاه میشوید و می توانید تنها با خرید دو الی سه دسته از آن ها انواع حرکات ورزشی را انجام دهید.

همچنین علاوه بر خود می توانید شرایطی را برای ورزش و فعالیت فرزند خود فراهم کنید تا او نیز همراه با شما به ورزش و فعالیت بپردازد.

دمبل:

اولین و پر کاربرد ترین وسیله  ورزشی که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم  دمبل است که به سبب کاربرد فراوان از جمله تقویت عضلات ،افزایش حجم و کارایی عصبی _عضلانی دارای اهمیت فراوانی می باشد.

انواع دمبل:

  • دمبل۶ ضلعی
  • دمبل ایروبیک
  • دمبل متغیر

 دمبل ۶ ضلعی :

اگر به دنبال خرید دمبل با کیفیت و ارزان هستید، دمبل ۶ ضلعی پیشنهاد ما به شماست.

این نوع از دمبل همانطور که از نامش مشخص است ساختار فلزی و شش ضلعی دارد که با هر فیزیک بدنی سازگار است.

از آنجایی که دمبل های شش ضلعی دارای تنوع وزن بسیاری بوده که شما می توانید با توجه به نوع فعالیت انتخابی تان آن را در وزن های ۲۵۰گرم تا ۵۰ کیلوگرم تهیه کنید.

 دمبل ایروبیک:

دمبل ایروبیک یا بانوان به گونه ای طراحی شده است که تمام بانوان به راحتی می توانند حرکات مختلف ورزشی را انجام دهند و از کیفیت و طراحی آن لذت ببرند.

 نکته قابل ذکر درمورد این دسته از دمبل  این است که ، این نوع با روکشی از جنس pvc دارای استحکام بسیار زیادی می باشد.

دمبل متغیر:

دمبل

 دمبل متغیر به سبب روکش لاستیکی خود دارای استحکام بسیار بالایی است.این نوع دمبل به سبب طراحی کاملا استاندارد و ارگونومی خاص سبب جذب افراد زیادی شده است، در واقع طراحی آن به گونه ای چشم گیر بوده که شما در هنگام خرید به سراغ این نوع دمبل می روید.

به طور کلی اگر به دنبال خرید دمبل با کیفیت و همه چیز تمام هستید معطل نکنید و همین الان یک دمبل متغیر بخرید.

 دمبل مناسب بانوان:

از جمله دمبل های مناسب برای بانوان می توان به دمبل ایروبیک و دمبل ۶ ضلعی در وزن کم اشاره کرد.

از فواید دمبل زدن برای بانوان می توان به چربی  سوزی و پرورش و تقویت عضلات اشاره کرد .

دمبل زدن استخوان ها را قوی و مستحکم می کند و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند.

همچنین تمرین با دمبل خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت،آلزایمر و سکته قلبی را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

دانشمندان دریافته اند که دمبل زدن مقدار قند خون را در بیماران دیابتی نوع دوم تا حد زیادی کاهش می دهد.

شما می توانید با خرید دمبل با کیفیت شش ضلعی و یا ایروبیک به انواع فعالیت ورزشی در خانه بپردازید وپس از مدتی تمرین مستمر،شاهد تاثیر بی نظیر آن باشید.

 دمبل مناسب آقایان:

 دمبل های متغیر و شش ضلعی در وزن های بالا یکی از بهترین دمبل ها برای آقایون می باشد.

از فواید دمبل زدن در آقایون می توان به تقویت عضلات  قفسه سینه ، افازیش حجم عضلات و تقویت آن ها اشاره کرد.

همچنین همانطور که در فواید دمبل برای بانوان گفته شد،دمبل زدن از ابتلا به بیماری های جسمی و روانی پیشگیری می کند.

دمبل اقتصادی مناسب برای آقایان و بانوان:

دمبل متغیر به دلیل قابلیت تنظیم وزن یک پیشنهاد اقتصادی برای خرید به شما می روند.

شما با خرید یک دمبل متغیر می توانید از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته به تمرین بپردازید.

یکی از ویژگی های برجسته این نوع از دمبل این است که شما می توانید در بین ست های تمرینی خود به ویژه سوپر ست ها در سریع ترین زمان ممکن وزنه خود را تغییر دهید.

مت یوگا:

علاوه  بر دمبل و کاربرد بی نهایت آن،هر فردی نیازمند آن است که در یک محل مناسب به ورزش هوازی  بپردازد و  در این مرحله به مت یوگا برای انجام حرکات ورزشی خوداحساس نیاز می کند .

مت یوگا یا زیر انداز ورزشی برای انواع تمرینات هوازی خوابیده و نشسته مانند یوگا،پیلاتس ،ایروبیک و… مورد استفاده قرار میگیرد.

مت یوگا علاوه بر فراهم کردن سطحی نرم و ایمن برای انجام حرکات ورزشی ،شرایطی برای رعایت بهداشت را نیز فراهم میکند.

مت یوگا دارای تنوع بسیار زیادی از نظر جنس،رنگ، طرح ،ابعاد و ضخامت است که شما می توانید با توجه به فعالیت خود مت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مت یوگا از فوم های نرم،کاملا  بهداشتی و با کیفیت eva تولید می شود که با محیط زیست کاملا سازگار است.

از مزایای این محصول می توان به قابلیت شستشو و نظافت آن اشاره کرد که از انتشار بیماری های پوستی جلوگیری می کند.همچنین مت یوگا از لغزش و سر خوردن ورزشکار جلوگیری می کند و به واسطه استفاده از آن از آسیب های احتمالی،زخم پاها و درد های مفاصلی به شدت کاهش مییابد. عدم جذب تعریق و رطوبت از دیگر ویژگی های تاثیر گذار مت یوگا است.

مزایای استفاده از  مت یوگا:

  1. گرم نگه داشتن بدن:

با استفاده از مت یوگا از انتقال گرمای بدن خود به زمین جلوگیری می کنید ،در واقع با انتقال گرمای بدن به مت یوگا ،گرما مجددا به خود شما باز میگردد و این امر سبب می شود تا در هنگام ورزش بدن شما گرم بماند .

  1. راحت بودن حین ورزش :

انجام حرکات کششی به خصوص روی زمین کار بسیار دشواری است و ممکن است مشکلاتی را در بر داشته باشد.

داشتن یک مت ورزشی مناسب باعث می شود تا حرکات را راحت تر انجام دهید.

  1. جلوگیری از آسیب:

با استفاده از مت یوگا،شرایطی فراهم می شود تا در هنگام انجام حرکات و تمرینات دچار آسیب نشوید. همچنین ضخامت این مت باعث می شود تا دست و پاهای شما در اثر ورزش و برخورد با زمین درد نگیرد .

  1. افزایش تعادل:

از دیگر فواید این نوع مت می توان به این موضوع اشاره کرد که هنگام استفاده به شما احساس تعادل بیشتری را منتقل می کنند.

نکات مهم در انتخاب مت یوگا:

  • مواد سازنده:

مواد سازنده که در ساخت مت یوگا به کار می رود بسیار گوناگون اند .معمولا مت های یوگا از لاستیک هایی بادوام ساخته می شوند که استحکام بسیار بالایی دارند.

نکته ای که در این قسمت حائز اهمیت است این است که مواد سازنده  و ساختار محصول به گونه ای باشد که آسیبی به محیط زیست وارد نکند.

  • ضخامت:

از مهمترین فاکتور های انتخاب مت یوگا، ضخامت است. با توجه به اینکه ضخامت مت های یوگا متغیر است شما می توانید متناسب با ورزش مورد نظر خود ، ضخامت مناسب را انتخاب کنید.

هرچه ضخامت مت انتخابی بیشتر باشد راحتی و محافظت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

  • مقاومت:

از دیگر عواملی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید استحکام و مقاومت مت یوگا می باشد.ساختار مت باید به گونه ای باشد که در اثر استفاده مداوم آسیب نبیند  و دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.

  • قابلیت شستشو:

با توجه به اینکه معمولا مت ها به راحتی آلوده می شوند بنابراین باید نوعی از آن ها را انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو باشند.

پیشنهاد می کنم مت خود را هفته ای یک بار شستشو دهید تا تمامی میکروب های موجود در آن گرفته شود و مت شما بو نگیرد.

بهترین ضخامت مت یوگا کدام است؟

یک مت یوگای استاندارد از نظر ضخامت در دسته بندی ۳ تا ۵ میلیمتری قرار میگیرد.

به طور کلی برای انتخاب مت یوگای مناسب ابتدا به بدن خود توجه کنید.اگر دارای مفاصل و زانوهای آسیب پذیری نیستید،سختی زمین برای شما خطری محسوب نمی شود و می توانید از مت یوگا با ضخامت ۳ میلیمتری استفاده کنید ولی اگر بدن حساسی دارید برای انجام حرکات ورزشی به سطح نرم تری احتیاج دارید ، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم از مت یوگا با ضخامت ۵ میلیمتری استفاده کنید.

ترامپولین کودکان:

ترامپولین

ترامپولین کودک وسیله دیگری است که علاوه بر جنبه سرگرمی وسیله ای بسیار کاربردی برای انجام حرکات ورزشی است .

ترامپولین وسیله ای است که در سالیان اخیر علاوه بر کودکان ، ورزشکاران در رشته های ایروبیک،پیلاتس و زومبا در مراکز توانبخشی سالمندان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای ترامپولین کودکان:

  • تقویت قلب و عروق:

پریدن بر روی ترامپولین باعث افزایش ضربان قلب می شود که یک حرکت عالی برای قلب ،مغز و اعضای حیاتی بدن است.

  • کاهش وزن:

با ترکیب ورزش های قلبی و عروقی و تقویت عضلات  به کاهش وزن خود کمک کنید . با پریدن بر روی ترامپولین به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه ،۳ الی ۴ بار در هفته ،شاهد کاهش وزن خود خواهید بود. بر اساس تحقیقات انجام شده ۱۰ دقیقه پریدن بر روی ترامپولین،معادل ۳۳ دقیقه دویدن با سرعت معمولی است.

  • تمرینات عضلانی:

پرش بر روی ترامپولین،یک تمرین عالی برای تقویت عضلات پا،شکم و پشت است که پس از چند روز استفاده شاهد نتیجه جادویی آن خواهید بود.

  • انعطاف پذیری:

با پریدن بر روی ترامپولین باعث افزایش طول عضلات خود می شوید ،آن ها را تقویت می کنید و در نهایت باعث انعطاف پذیری آن ها می شوید.

به طور کلی کودکان و بزرگسالانی که از ترامپولین استفاده می کنند به نتایج بسیار مثبتی میرسند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حرکات اصلاحی: ترامپولین کنترل و هماهنگی عضلات را می آموزد بنابراین کودکان با استفاده و بهره گیری از آن توانایی های حرکتی خود را توسعه می بخشند و با رشد و تکامل توانایی حرکتی ،در سنین بالاتر  به شکوفایی کامل می رسند.

در آخر:

 شما می توانید با خرید دمبل با کیفیت، مت یوگا و ترامپولین کودکان از فروشگاه لوازم ورزشی سل سنتر یک باشگاه کامل را با خود به خانه برده و بدون هیچ نگرانی به ورزش بپردازید.

همچنین میتوانید برای خرید هر یک از لوازم ذکر شده به صورت حضوری و یا خرید از سایت سل سنتر اقدام کنید.

مجموعه فروشگاهی سل سنتر با پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته شرایط خرید بهترین وسایل ورزشی را برای شما فراهم آورده .

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *