صفحه اصلی / سایر رسانه ها / اقدام مهمی که ورزشکاران باید انجام دهند
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
بیمه ورزشی

اقدام مهمی که ورزشکاران باید انجام دهند

ورزش قهرمانی یا ورزش حرفه ای از جمله فعالیت های بسیار جذابی است که بسیاری از جوانان و یا نوجوانان را به خود جذب می کند. مخصوصاً افرادی که سابقه خانوادگی ورزشی دارند یا از فیزیک مناسبی برای ورزش مورد علاقه خود برخوردارند. جذابیت هایی مثل شهرت، کسب پول و ثروت و ایجاد توجه همگانی از طریق کسب رتبه های قهرمانی و مدال آوری که باعث می شوند انگیزه و علاقه ورزشکاران برای ادامه این نوع فعالیت حرفه ای دوچندان شود.

 

اما موضوع مهمی که باید هر ورزشکاری که قصد دارد به صورت حرفه ای و منظم این کار را دنبال کند باید به آن توجه کافی داشته باشد، اصول ورزش حرفه ای است. اصولی که از تغذیه مناسب و رفتار حرفه ای ورزشی شروع شده و به مسائل مالی و اداری و رعایت اصول قراردادهای حقوقی هم سرایت می کند.

 

رعایت این موضوعات مهم از جمله مواردی است که در برخی موارد نادیده گرفته می شود. چرا که مردم عادی اینگونه تصور می کنند که ورزش کردن فقط تمرین کردن است و مسابقه دادن. در حالی که رعایت اصول حرفه ای در ورزش می تواند به افراد کمک کند که مسیر ورزشی خود را که عمدتاً کوتاه و حدوداً ده تا پانزده سال است به خوبی طی کرده و به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

 

از جمله اقداماتی که یک ورزشکار باید به صورت منظم دنبال کند، بررسی وضعیت سلامتی خود زیر نظر پزشکان حرفه ای در زمینه ورزش است. چرا که گاهی یک نقص ساده در وضعیت بدنی و سلامتی شخص می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای ورزشکار به همراه داشته و باعث بروز مصدومیت در حین تمرینات یا مسابقات شود.

 

طی تحقیقات صورت گرفته سالهای گذشته، بسیاری از ورزشکاران از این کار خودداری کرده و تا زمانی که مصدوم نشده و یا به آسیب دیدگی های شدید دچار نشوند، به پزشک ورزشی مراجعه نمی کنند. این موضوع عمدتاً دو دلیل دارد. دلیل اول سهل انگاری و تنبلی ورزشکار یا مسئول تیم است که با آموزش دادن و فرهنگ سازی قابل حل بوده و می توان اهمیت این موضوع را توسط نهادهای ناظر به خوبی گوشزد نمود. دلیل دوم مبحث مربوط به هزینه های مرتبط با پزشکی ورزشی است که اتفاقاً هزینه های بالایی هم هستند. در این زمینه ورزشکاران باید یا از جیب خود و یا باشگاهشان هزینه های مرتبط را بپردازند. یا اینکه از بیمه ورزشی برای پوشش هزینه های مرتبط با مصدومیت یا آسیب دیدگی ورزشی استفاده کنند.

 

بیمه ورزشی از آن جمله بیمه نامه هایی است که در شرکتهای بیمه صادر شده و هم هزینه پزشکی ناشی از حوادث در حین مسابقات یا تمرینات را تا سقف مبلغی که در بیمه نامه تعهد شده پرداخت می کند و هم در صورتی که شخص خدای نکرده دچار نقص عضو یا فوت بر اثر حادثه شد، سرمایه مشخصی را پرداخت می کند. داشتن بیمه ورزشی با توجه به حق بیمه اندکی که در مقایسه با سایر هزینه های معمول ورزش و البته هزینه های بیمارستانی و درمانی دارد، خرید آن را بسیار توجیه پذیر می نماید. البته زمانی خرید بیمه ورزشی برای شما به عنوان ورزشکار حرفه ای می تواند کمک کننده باشد که از قبل از اینکه اتفاقی بیافتد شما بیمه خود را خریداری کرده باشید. بنابراین خرید بیمه ورزشی برای شما می تواند نمادی از آینده نگری و برنامه ریزی منظم برای شما باشد. اقدامی که انجام دادن آن می تواند تا حد زیادی اطمینان خاطر برای شما ایجاد کند و انجام ندادن آن عواقب خطرناکی تا حد از دست دادن رویای قهرمانی به همراه داشته باشد.

نوبیتکس

یک نظر

  1. خیلی از ورزشکاران هستن که به دلیل مشکل مالی به مصدومیت های کهنه خودشون رسیدگی نمیکنن و همین باعث میشه که نتونن به ورزش حرفه ای ادامه بدن. توی ایران هم که از ورزشکار کمترین حمایت میشه. حتی خیلی از باشگاهها برای مصدومیت بازیکناشون هزینه نمیکنن و وقتی میفهمن که بازیکن مصدومیت بلند مدت داره، حتی قراردادش رو هم تمدید نمیکنن و باهاش فسخ میکنن. حالا به قول شما اگه کسی بیمه ورزشی داشته باشه، شاید بتونه خودش از پس هزینه های درمان بر بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *