صفحه اصلی / اخبار ورزشی / ورزش با تردمیل برای کبد چرب + برنامه ۴ هفته ای
ثبت نام در سایت
  ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
ورزش با تردمیل

ورزش با تردمیل برای کبد چرب + برنامه ۴ هفته ای

متاسفانه این روز‌ها شاهد افزایش روزافزون مصرف فست‌فود‌ها و مواد غذایی سرخ‌شده در میان خانواده‌ها و مخصوصا قشر جوان جامعه هستیم. مصرف غذاهای چرب تناسب اندام را برهم می‌زند و موجب چاقی و بیماری‌های مضمن دیگر می‌شود.

چربی‌های اضافی کم کم در بدن ما جمع می‌شوند و به قسمت‌های مهم و حیاتی مانند کبد، کلیه و قلب آسیب می‌رسانند. یکی از بیماری‌های خطرناکی که در اثر مصرف زیاد چربی و جمع شدن آن در بدن ایجاد می‌شود کبد چرب است. شاید با خودتان بگویید که یکی از وظایف اصلی کبد ذخیره‌سازی چربی‌ است تا از آن برای تولید انرژی و عایق‌سازی بدن استفاده کند. باید به این نکته توجه کرد که مصرف بیش از اندازه چربی، این عضو مهم بدن را دچار اختلال می‌کند. کبد چرب یکی از بیماری‌های خطرناکی‌ است که در اثر مصرف بیش از حد فست‌فود و نداشتن تحرک به وجود می‌آید. بیماری کبد چرب عمدتا خود را با عملکرد ضعیف و نامطلوب در دفع سموم بدن که وظیفه اصلی این قسمت است نشان می‌دهد. دفع ناقص مواد اضافی و سموم از بدن به سیستم گوارشی ما لطمه می‌زند و ‌مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

انواع کبد چرب

متخصصین بیماری کبد چرب را به سه دسته تقسیم می‌کنند. سه نوع کبد چرب الکلی، غیر الکلی و باردارای از انواع بیماری‌هایی هستند که تاکنون شناخته شده‌اند. امروزه بیماری کبد چرب به طرز فزاینده‌ای در حال افزایش است که در ادامه به بررسی راه‌‌های پیشگیری و درمان آن اشاره می‌کنیم. خبر خوب اینکه این بیماری به سادگی درمان می‌شود و برای پیشگیری از مبتلا شدن به آن نیز روش‌های ساده‌ای وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید از بین بردن کبد چرب و درمان آن تنها محدود به کم خوردن نیست. البته در صورتی که می‌خواهید وزن کم کنید باید میزان کالری خود را محدود کنید و فیبر بیشتری مصرف کنید.

مصرف موادی مانند کربوهیدرات‌، فیبر و پروتئین می‌تواند به افزایش احساس سیری در افراد کمک کند. در کنار رژیم غذایی یکی از نکات مهم داشتن تحرک و ورزش منظم است. تردمیل از جمله وسایلی ا‌ست که کمک می‌کند به صورت مداوم ورزش کنید و به تناسب اندام برسید. طراحی این دستگاه در نمونه‌های باشگاهی و خانگی باعث شده تا دست فرد برای انتخاب محل تمرین باز باشد. ورزشکار می‌تواند با مراجعه به باشگاه و زیر نظر یک مربی حرفه‌ای تمرینات خود را پیگیری کند و در صورتی که زمان کافی برای رفتن به باشگاه را نداشته باشد، خرید تردمیل خانگی یک گزینه مناسب برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام است.

تردمیل سلاح قدرتمند شما در برابر کبد چرب

ورزش با تردمیل

همانطور که در بالا اشاره شد بیماری کبد چرب از جمع شدن چربی زیاد و باقی ماندن آن در کبد ایجاد می‌شود. در صورتی که میزان کالری دریافتی کم شود و چربی‌سوزی اصولی صورت بگیرد، می‌شود این بیماری را مهار و درمان کرد. پیاده‌روی یکی از ورزش‌هایی‌ است که در جهت کنترل و درمان این بیماری اهمیت زیادی دارد. انجام روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی به افزایش سوخت و ساز بدن و حذف چربی‌های اضافه کمک می‌کند. به کمک تردمیل می‌توان در یک فضای مسقف نیز دوید و پیاده‌‌روی کرد. به این ترتیب حتی در روز‌هایی که هوا سرد و طوفانی یا حتی آلوده است، بهانه‌ای برای ورزش نکردن باقی نمی‌ماند.

خوبی استفاده از این دستگاه این است که تمرین با آن محدودیت سنی ندارد و همه می‌توانند به راحتی با انجام تنظیمات مناسب با شرایط بدنی خود با آن ورزش کنند. تمرین روزانه به مدت نیم ساعت با شدت متوسط بر روی تردمیل یکی از مواردی ا‌ست که به اعتقاد پزشکان نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های مختلف و حتی درمان آنها دارد. استفاده از این وسیله و انتخاب برنامه اصولی کمک می‌کند تا با حذف چربی ‌های اضافی بدن و افزایش سوخت ساز این بیماری را درمان کرد. خوبی استفاده از تردمیل این است که می‌توانید به راحتی همزمان با تمرین به تماشای برنامه دلخواه خود بپردازید یا به تلفن خود پاسخ دهید.

انواع تردمیل برای رویارویی با کبد چرب

تردمیل‌ها ‌انواع مختلفی دارند و با برند‌ها و قیمت‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند. طراحی نمونه‌های چندکاره امکان انجام چندین حرکت ورزشی را برای ورزشکار فراهم می‌کند. وجود ویبراتور‌های برقی که بر روی برخی از مدل‌های این وسیله نصب می‌شوند به شکستن توده‌های چربی کمک کرده و وزن فرد را به حالت طبیعی برمی‌گرداند. توجه به این نکته ضروری است که تمرین را با برنامه غذایی مناسب همراه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. پیشنهاد ما این است که در ابتدا به مدت ۵ دقیقه با سرعت کم بر روی تردمیل پیاده‌روی کنید تا بدن شما گرم شود. پس از آن به آرامی سرعت را زیاد کنید و با شدت بیشتری تمرین را ادامه دهید. به علاوه می‌توانید با تنظیم شیب شدت تمرین را نیز سخت‌تر‌کنید.

ورزش با تردمیل

این مقدار از تمرین را تا ۵ دقیقه نگه دارید و پس از آن به ماهیچه‌های خود استراحت بدهید. با رفع شدن خستگی مجددا حالت دستگاه را از پیاده‌روی سبک به تمرین با شدت بیشتر تنظیم نمایید و با تکرار این عمل به صورت نامنظم، ۲۵ تا ۳۰ دقیقه ورزش کنید. این حالت به افزایش ضربان قلب، سرعت گردش خون در بدن و سوزاندن کالری منجر می‌شود. به یاد داشته باشید که حتی فعالیت بیشتر از ۶۰ دقیقه در هفته نیز برای شروع کافی است و می‌توان با تقسیم آن به سه بخش ۲۰ دقیقه‌ای تا حد زیادی به افزایش تحرک و ایجاد حس سلامتی و سرزندگی کمک کرد. تردمیل ونتورا مدل  VT1300M را می‌توان به عنوان یک تردمیل چندکار معرفی کرد که با قدرت ۲ اسب بخار و تحمل ۱۱۰ کیلوگرم شرایط تمرین در منزل را برای افراد فراهم می‌کند. وجود ۱۲ برنامه پیش فرض ورزشی در این تردمیل این امکان را فراهم می‌کند تا فرد بدون نیاز به حضور مربی به تمرین بپردازد و وزن کم کند.

برنامه ۴ هفته ای تمرین با تردمیل برای مقابله با کبد چرب

هفته اول

فرقی نمی‌کند که یک روزشکار حرفه‌ای باشید یا یک فرد مبتدی که در ابتدای مسیر تمرین با تردمیل قرار دارد. در هر دو صورت لازم است قبل از تمرین بدن خود را گرم کنید. بهتر است ابتدای تمرین را با سرعت کم شروع کنید و در انتها نیز آن را با سرعت کم به پایان برسانید. در این حالت اوج فشار در میانه تمرین خواهد بود. زمان مناسب برای تمرین در هفته اول به صورت میانگین ۳ روز در هفته به مدت ۳۰ ثانیه است.

هفته دوم

در این هفته می‌توانید مدت تمرین را به ۳۵ دقیقه افزایش دهید. لازم نیست شیب دستگاه را تغییر دهید، اما می‌توانید پس از گرم کردن بدن سرعت دستگاه را به آرامی افزایش بدهید و به مدت ۱۰ دقیقه با سرعت ۱۰ الی ۱۲ کیلومتر بر ساعت تمرین کنید. سپس به صورت سینوسی مقدار سرعت را کم و زیاد کنید تا به مرحله خنک کردن برسید.

هفته سوم

در هفته سوم و در صورت کشش بدن خود می‌توانید زمان ورزش را به ۴۰ دقیقه افزایش دهید. گرم کردن بدن را با سرعت ۲ کیلومتر بر ساعت آغاز کنید و در نهایت به ۱۲ کیلومتر بر ساعت برسانید. این تمرین را در دو بخش ۴ الی ۵ دقیقه‌‌ای انجام دهید و پس از آن به تدریج سرعت را کم کرده و بدن را سرد کنید.

هفته چهارم

در این دوره پس از گرم کردن بدن سعی کنید سرعت را به ۱۰، ۱۲ و ۱۴ برسانید و به مدت ۲۰ دقیقه تمرین کنید. سپس به مدت ۶ دقیقه سرعت را در بازه ۶ تا ۸ کیلومتر بر ساعت نگه دارید و پس از آن مجددا سرعت را به ۱۰، ۱۲ و مجددا به ۱۰ برسانید و به مدت ۱۰ دقیقه تمرین کنید. پس از آن به تدریج سرعت را کم کرده و بدن را سرد کنید.

نوبیتکس

همچنین چک کنید..

عجیب‌ترین شماره‌ها در تیم ملی ایران

اگر چه بازیکنان می‌توانند در تیم‌های باشگاهی هر شماره‌ای را به تن کنند اما به …

یک نظر

  1. با روزی ۲۰ دقیقه تمرین با تردمیل و یه رژیم نه چندان سخت میشه از بیماری کبد چرب جلوگیری کرد یا حتی بهبودش داد. بدیش اینه که یکم با این وضع دلار قیمتاشون بالاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.