می دانید که سئو به رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک میکند و موتورهای جستجو به جذب بازدیدکنندگان جدید به وب سایت شما کمک میکنند. اما آیا سرمایه گذاری در سئو برای کسب و کار شما ضروری است؟ ممکن است تعجب کنید که وقتی کلا به سمت سئو نروید یا بعد از مدتی سئو را متوقف میکنید چه اتفاقی می افتد؟
آیا میتوانید پس از رسیدن به رتبه اول در گوگل برای مهمترین کلمات کلیدی خود متوقف شوید؟ آیا میتوانید تلاشهای سئوی خود را برای مدتی بدون مشاهده عواقب منفی متوقف کنید؟ در این پست به این سؤالات میپردازیم.
وقتی سئو را متوقف میکنید چه اتفاقی می افتد؟
در مرحله اول این را توضیح بدهیم که اگر کسبوکارتان را به سمت سایت و سئو آن نبرید کاملاً واضح است که یک کانال بزرگ مارکتینگ، حجم وسیعی از مخاطبین، فروش و فرصتها را از دست خواهید داد.
در واقع رایجترین انتظاری که ما از سئو سایت و بهینهسازی موتورهای جستجو داریم، افزایش درآمد ما از طریق سایت است که بهخوبی از پس انجام این مسئولیت برمیآید. بهطوریکه درآمد حاصل از سایت شما میتواند با بهترین فروشگاههای نقاط شهر هم برابری کند. همچنین در ادامه به این مسئله میپردازیم که اگر سئو را متوقف کنید چه میشود؟ خطر نداشتن سئو برای سایت چیست؟
اگر انجام سئو را متوقف کنید، در نهایت رتبههای پایینتری را در نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد. باگذشت زمان، این منجر به ترافیک ارگانیک کمتری به سایت شما و دیدهشدن کمترتان در فضای آنلاین میشود.
تا زمانی که از استراتژیهای سئو برای افزایش مجدد آنها استفاده نکنید، رتبه شما به کاهش ادامه خواهد داد. این بدان معنا نیست که رتبه شما یکشبه بهشدت کاهش مییابد. پس از توقف سئو، احتمالاً چند هفته تا چند ماه تغییر کمی خواهید دید.
بااینحال، در نهایت، رتبهبندی شما شروع به سقوط خواهد کرد. سپس، تا زمانی که شروع به استفاده از سئو برای بازگرداندن آنها نکنید، به سمت پایین رفتن ادامه خواهند داد. اگر رقبای شما در حین توقف شما به سئو ادامه دهند، رتبه شما سریعتر کاهش مییابد و به آنها امکان میدهد رتبه شما را بالاتر ببرند. هنگامی که رتبه شما شروع به کاهش میکند، ترافیک ارگانیک شما نیز کاهش مییابد.
چرا جلوگیری از توقف سئو مهم است؟
سئو پروژه ای یکبار مصرف با تاریخ پایان مشخص نیست. این یک استراتژی بلند مدت است و حفظ عملکرد خوب سایت شما در جستجو مستلزم تلاش مداوم است.
بنابراین، چرا اجتناب از توقف سئو مهم است؟ در اینجا برخی از مهمترین دلایلی که وجود دارد را بررسی میکنیم:
۱٫ سئو یک رقابت دائمی است
آیا به خدمات سئو فکر نمیکنید؟ بهخاطر داشته باشید که رقبای شما به آن فکر خواهند کرد. اگر سئو کار نمیکنید، رقبای شما فرصتی عالی برای برتری از شما دارند. اگر آنها به کار بر روی سئو سایت خود ادامه دهند، درحالیکه سایت شما ثابت باقی بماند، قطعاً سایت آنها در نهایت در نتایج جستجو بالاتر از شما خواهد بود.
۲٫ گوگل ممکن است معیارهای رتبهبندی خود را تغییر دهد
گوگل دائماً الگوریتمی را که برای رتبهبندی نتایج جستجو استفاده میکند تغییر میدهد و گهگاه بهروزرسانیهای بزرگتری را ارائه میکند. این تغییرات به این معنی است که شما باید به طور منظم استراتژی خود را برای ادامه دادن بهروز کنید. چیزی که ماه گذشته بهخوبی کارکرد، لزوماً در این ماه کار نخواهد کرد.
به همین دلیل ضروری است که با این بهروزرسانیها همراه باشید و استراتژی سئو خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
۳٫ گوگل برای بهروزرسانیهای منظم ارزش قائل است
بهروزرسانی منظم سایت خود نیز ممکن است مستقیماً به افزایش رتبه شما کمک کند. “freshness” احتمالاً یک عامل رتبهبندی در الگوریتم گوگل باشد. اگر کمپین سئو شما متوقف شده به این معنی باشد که شما به طور منظم سایت خود را به روشهایی که برای کاربران مفید است بهروز نمیکنید، رتبه شما ممکن است آسیب ببیند.
۴٫ فرصتها را از دست خواهید داد
سایت بدون سئو به این معنی است که فرصتهای زیادی برای کسب ترافیک و سرنخ را از دست خواهید داد. برخی از این فرصتها عبارتاند از:
شانسهای اضافی برای رتبهبندی
هر محتوای جدید فرصت دیگری برای رتبهبندی بهتر محتواهای قبل در موتورهای جستجو است. محتوای تازه همچنین به شما این فرصت را میدهد که برای کلمات کلیدی جدیدی رتبه بگیرید که میتوانند منجر به کسب اطلاعات بیشتر برای سایت و برند شما شوند.
لینکهای کسب شده
هرچند این مورد در هزینه و تعرفه سئو سایت شما نقش پررنگی دارد اما توجه داشته باشید که لینکهایی که از سایتهای دیگر میگیرید، یک عامل مهم رتبهبندی هستند. آنها به گوگل نشان میدهند که سایت شما قابلاعتماد است و اطلاعات ارزشمندی را ارائه میدهد. وقتی ایجاد و اشتراکگذاری محتوای جدید را متوقف میکنید، شانس خود را برای کسب لینکهای جدید کاهش میدهید.
بازدیدکنندگان بازگشتی
بدون محتوای جدید یا بهروز، افراد دلایل کمتری برای بازگشت به سایت شما دارند. همچنین محتوای تازهای برای اشتراکگذاری از طریق رسانههای اجتماعی و ایمیل برای هدایت ترافیک به سایت خود نخواهید داشت.
بهروزرسانیهای سایت سازگار با سئو
حتی اگر سئوکار نمیکنید، همچنان احتمالاً باید تعمیر و نگهداری و بهروزرسانیهای منظم سایت را مانند اجرای بهروزرسانیهای طراحی سایت یا اضافهکردن یک لیست محصول جدید انجام دهید. همه این بهروزرسانیها شانسی برای تقویت سئو و بهینهسازی سایت شما هستند. همچنین اگر هنگام انجام این بهروزرسانیها سئو را در نظر نگیرید، میتوانند به رتبهبندی شما آسیب بزنند.
۵٫ خطرات را نادیده میگیرید
کمپین سئو متوقف شده به این معنی است که شما به خطرات یا مشکلات احتمالی در سئو خود توجه نمیکنید. اگر به این مسائل توجه نکنید، به طور بالقوه سرنخ و فروش کسبوکار خود را از دست خواهید داد. برخی از خطرات احتمالی عبارتاند از:
مسائل فنی سئو که موردتوجه قرار نمیگیرند
گاهی اوقات، همه چیز در یک وبسایت خراب میشود. اگر یک پروژه سئو متوقف شده دارید، ممکن است اصلاح برخی از مسائل فنی سئو مانند پیکربندی اشتباه یک فایل txt یا لینکهای خراب را از دست بدهید.
لینکهای مضر
مهم است که پروفایل بکلینک خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که لینکهای بیکیفیت زیادی به سایت خود ندارید. اگر از تعداد زیادی از سایتهای اسپم به سایت شما لینک داده شوند، ممکن است گوگل فکر کند سایت شما نیز اسپم است. شما باید مرتباً این لینکها را بیاثر کنید، در غیر این صورت میتوانند به سئوی شما آسیب بزنند.
محتوای دزدیده شده
گاهی اوقات، افراد محتوای دیگران را در وب بدون ذکر منبع برمیدارند و از آن بهعنوان محتوای خود استفاده میکنند. اگر شخصی محتوای شما را در سایت خود کپی کند، ممکن است به دلیل داشتن محتوای تکراری جریمه شوید و در نتیجه رتبههای پایینتری کسب کنید. برای محافظت از رتبه خود، باید به طور مرتب محتوای دزدیده شده را بررسی کنید.
نوشته شده توسط نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com
طراحی سایت بدون سئو مثل این میمونه که ما یه رستوران وسط بیبون بزنیم خیلی ممنون از مقاله ی خوبتون
مقالتون واقعا مفید بود خیلی ممنون